anoniem Geplaatst: 10 april 2002 Delen Geplaatst: 10 april 2002 Hallo, op het moment heb ik XP. Maar voor een enkel programma wil Win98 gebruiken. Is het mogelijk om 98 te installeren (naast XP) en die te benaderen mbv een bootdiskette, zodat ik niet gebruik hoef te maken van een bootmenu. Als dat mogelijk is ..hoe dan ? gr Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 10 april 2002 in tips en trucs februari hadden ze het over partitionmagic waarmee je naast xp nog andere os kan installeren. greetz P Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 10 april 2002 Je kunt inderdaad win98 er naast installeren op een tweede primaire partitie. Maar zonder bootmanager kun je dat niet benaderen. Het is echter heel simpel om in de bootmanager in te stellen dat hij default naar WinXP moet gaan met bv 1 of 2 seconden wachttijd. Dan hoef je niets te kiezen en bliijft toch Win98 gemakkelijk bereikbaar. Met Partition Magic en BootMagic is dat allemaal heel eenvoudig te regelen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 10 april 2002 Ik heb slechts een korte tijd win98 èn winXP op mijn computer staan gehad (XP er na de 98 opgezet zodat de 98 op mijn C-partitie en de XP op mijn D-partitie stond) en daarna de 98 erafgegooid. als ik het me goed herinner, kon ik door op te starten met een bootdisk van de 98 op de C-prompt komen en dan met het commando 'win' de windows 98 opstarten zonder dat ik bij de XP terecht kwam... even uitproberen zou ik zeggen. groeten Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen