Ga naar inhoud

opstarten verkenner

Aanbevolen berichten

Ik gebruik hiervoor 'my computer'. Deze staat bij mij standaard ingesteld op explorer-mode. Dit doe je door de verkenner te starten, menu [i:8126042bb3]tools->folder options[/i:8126042bb3] (W2000) of [i:8126042bb3]view->options[/i:8126042bb3] (W95), tabblad [i:8126042bb3]file types[/i:8126042bb3]. Zoek naar 'folder' (niet 'file folder', die staat er net voor) in de beschrijving van de filetypes en selecteer dit. In W2000 kies je nu de knop 'advanced', in W95 de knop 'edit'. Je krijgt nu eens schermpje met de woorden 'open' en 'explore'. Dit zijn de eerste twee items van het context menu van 'my computer'. Selecteer 'explore' en druk op 'set default'. Maak vervolgens de schermpjes af (apply/ok) en vanaf nu zal klikken op 'my computer' je in het rechterscherm de inhoud van 'my computer' geven. Als je dat in je startmenu wilt hebben, moet je een shortcurt naar 'my computer' maken, die in je startmenu plaatsen en die evt 'verkenner' noemen en misschien het ikoon nog veranderen. Ik gebruik een engelse versie van W2000 en W95, dus je zult hier en daar wat moeten vertalen. In W98, WinMe is het ook mogelijk, alleen ken ik die menu's zo niet uit mijn hoofd. In WinXP kan het waarschijnlijk ook.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...