anoniem Geplaatst: 9 april 2002 Delen Geplaatst: 9 april 2002 Als ik de verkenner opstart krijg ik steeds de inhoud van "mijn documenten" te zien. Ik zou graag aan de rechterkant de inhoud van "deze computer" te zien krijgen. Hoe krijg ik dit voor elkaar? Bij voorbaat dank. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 9 april 2002 Moet je even in de snelkoppeling kijken. Daar staat dan iets als dit: verkenner.exe /n,/e,c:mijn documenten Als je dat pad verandert start 'ie daarin op... Ik weet alleen niet of en zoja hoe je Deze Pc erin kunt krijgen... :sad: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 9 april 2002 bedankt voor de tip, maar ik kan niet iets vinden als verkenner.exe/n,/e,c:mijn documenten, waar en hoe vindt ik dit? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 9 april 2002 de [b:51792d9e71]snelkoppeling[/b:51792d9e71] zoals ik zei. Die staat bv in het startmenu of op je bureaublad. Als je met de rechtermuisknop op die snelkoppeling drukt en Eigenschappen (onderin het menu) kiest en vervolgens het tabblad Snelkoppeling zie je het daar staan... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 9 april 2002 Oke, ik heb het gevonden en kan nu rechtstreeks in mijn D: schijf openen. Hartelijk dank Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 9 april 2002 Ik gebruik hiervoor 'my computer'. Deze staat bij mij standaard ingesteld op explorer-mode. Dit doe je door de verkenner te starten, menu [i:8126042bb3]tools->folder options[/i:8126042bb3] (W2000) of [i:8126042bb3]view->options[/i:8126042bb3] (W95), tabblad [i:8126042bb3]file types[/i:8126042bb3]. Zoek naar 'folder' (niet 'file folder', die staat er net voor) in de beschrijving van de filetypes en selecteer dit. In W2000 kies je nu de knop 'advanced', in W95 de knop 'edit'. Je krijgt nu eens schermpje met de woorden 'open' en 'explore'. Dit zijn de eerste twee items van het context menu van 'my computer'. Selecteer 'explore' en druk op 'set default'. Maak vervolgens de schermpjes af (apply/ok) en vanaf nu zal klikken op 'my computer' je in het rechterscherm de inhoud van 'my computer' geven. Als je dat in je startmenu wilt hebben, moet je een shortcurt naar 'my computer' maken, die in je startmenu plaatsen en die evt 'verkenner' noemen en misschien het ikoon nog veranderen. Ik gebruik een engelse versie van W2000 en W95, dus je zult hier en daar wat moeten vertalen. In W98, WinMe is het ook mogelijk, alleen ken ik die menu's zo niet uit mijn hoofd. In WinXP kan het waarschijnlijk ook. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen