Ga naar inhoud

Bestanden kunnen niet uitgewisseld worden tussen winXP & 98?

Aanbevolen berichten

'k Heb een probleempje die mij al heel wat frustraties heeft opgeleverd. Het zit namelijk zo. Mijn ouders hebben een pc met win98 en internet. Ikzelf heb winXP & win98, maar werk vooral in winXP (loopt niet zo vaak vast). Als ik wat download van internet (kleine programmaatjes enzo) en die op schijfje zet en kopieer naar mijn computer in winXP, dan is 50% van die bestanden verrot. Ook andersom heb ik die problemen (van mijn XP naar m'n ouders 98). Zip-files geven [i:42280ae821]allemaal[/i:42280ae821] een CRC-error, plaatjes komen zo nu en dan wel heel over, midi's komen wel over maar als ik zo'n midi dan als muziekschrift wil uitprinten op de computer van m'n ouders, dan print hij alleen de eerste maat, terwijl toch alle noten aanwezig zijn en de computer ze wel af kan spelen... Met één woord: VAAG! En niet te vergeten irritant, want dan moet ik steeds weer terug naar win98 als ik iets wil kopieeren via schijfje. Waar komt dit nou door dan? Komt dat door het verschil tussen FAT16 en FAT32 systemen? Moet toch niet uitmaken? Bestandsbeveiliging misschien (waar zit die optie eigenlijk)? Maar dat moet dan toch niet gelden als je 't kopieert naar een schijfje of van een andere computer? Wie weet het antwoord?
Link naar reactie
Ik heb dit soort gedoe ook vaak. D.w.z. als ik iets download op school en dat mee wil nemen. Bij mij kunnen de bestanden aan het eind niet goed van de schijfjes worden gelezen. Zou het bij jou ook aan de schijfjes kunnen liggen? Op school staan sinds kort branders, kan ik eindelijk mijn voorraad diskettes wegpleuren :grin:.
Link naar reactie
Ik heb helemaal geen problemen met de uitwisseling op CDR's tussen de twee besturings systemen. Dat de files kapot zijn ligt waarschijnlijk aan je CDR. Ik wel eens een spindle merkloze CDR's gekocht en na een week al weg geflikkerd, omdat er heel veel foutmeldingen waren op die dingen. Of je brand die dingen sneller dan dat ze aan kunnen. Dat is meestal ook niet tengunste van de betrouwbaarheid. In het ergste geval zijn de lenzen van je Brander en Reader erg vuil, maar daar ga ik niet van uit.
Link naar reactie
Euh, JP, met schijfje bedoelde ik zo'n diskette, weetje nog wel, zo'n 1.44MB vierkant plakje, iets groter dan een sigarettendoosje. :smile: 'k Heb geen brander (nee, echt, ik lieg niet), dus dat zou ik niet uit kunnen proberen. En die schijfjes zijn prima, win98->win98 gaat altijd goed, winXP->win98/win98->winXP gaat alleen geregeld mis. Maar waarom? Waar slaat dat op, windows is toch gewoon backwards compatible?!? Of is dit een nieuwe marketingtruc van MS?
Link naar reactie
Ik had dat laatst ook! Bijna een heel doosje floppy's weggegooid omdat ik dacht dat ze allemaal corrupt waren. Ik heb het opgelost door met behulp van arj de bestanden in te pakken tot een grootte van 1,2 MB (kweet niet of Winzip dat ook kan). Toen lukte het kopieren wel, het gaat alleen fout op de laatste bytes blijkbaar.
Link naar reactie
Dit klinkt voor mij als twee verotte diskdrives, ook diskdrives hebben niet het eeuwige leven. Je kunt de drives eens schoonmaken, daar wens ik je veel geluk mee :wink:. Beter is om 1 nieuwe diskdrive te kopen en deze uit te proberen in beide PC's doormiddel van lezen en schrijven van een en dezelfde floppie. _________________ It's better to burn out than to fade away. [ Dit bericht is bewerkt door: ODF op 2002-04-12 02:26 ]
Link naar reactie
[quote:8a1676c485] Op 12-04-2002 2:25 schreef ODF: Dit klinkt voor mij als twee verotte diskdrives [/quote:8a1676c485] En waarom heb ik dan geen problemen met het uitwisselen van bestanden tussen win98 en win98? Dat is nou juist het probleem. Beter lezen! :wink: [quote:8a1676c485] Peter schreef: Bij mij was het probleem tussen XP en 98SE REALTEK 8139A netwerk kaart. Zie thread over netwerken.[/quote:8a1676c485] Volgens mij heb ik ook een realtek ja, alhoewel ik 'm niet (meer) gebruik. Ik zal 's ff rondneuzen daar. Bedankt! [quote:8a1676c485]@l schreef: Heb een dualboot; "98 en XP. Verplaats bestanden zo van de ene naar de andere. Geen problemen! Zoals hierboven al beschreven is, is het een hardware probleem. Misschien tijd voor een burnerrewriter? [/quote:8a1676c485] Dat doe ik nu dus ook, die dualboot win98/xp, maar toch vind ik dat ik gewoon bestanden uit moet kunnen wisselen tussen verschillende Windozen zonder dat ik naar een andere versie over moet schakelen. Ik kan zelfs met een Mac uitwisselen! waarom zou ik dan problemen moeten krijgen tussen twee Windowzen bij zulk een primair en simpele handeling??? En wat die burner betreft: tsja, het gaat maar om pietluttige bestanden die ook wel op een diskette kunnen, om daar nou een brander voor te kopen... Verder zou ik die brander dus bij m'n ouders moet inbouwen (want de bestanden gaan van m'n ouders hun pc naar de mijne) terwijl ik 'm dan toch wel graag zelf wil hebben, en last but not least ga ik er dan toch verder alleen maar illegale dingen mee doen, mezelf inschattende. :wink: [ Dit bericht is bewerkt door: TerraGuy op 2002-04-12 19:19 ]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...