Ga naar inhoud

Toetsenbord perikelen XP

Aanbevolen berichten

Hoi, Het gebeurt regelmatig dat mijn toetsenbord instellingen spontaan worden gewijzigd, zelfs tijdens het tikken van bv een brief. Het toetsenbord springt dan van de standaard VS101 indeling naar (ik denk) de nederlandse indeling. Na verloop van tijd springt eea ook weer netjes terug. Het ligt niet aan een specifieke programma, want het doet zich ook voor binnen 1 en dezelfde applicatie. Iemand een idee? Peter
Link naar reactie
Waarschijnlijk heb je meerdere talen geinstalleerd voor XP. Dit is meestal geen probleem maar bij jou wel. Wat ik zou doen in zo'n geval is maar 1 taal installeren, dus nederlands met de US toetsenbord indeling. Verder kun je nog de drivers van het toetsenbord verwijderen en XP opnieuw opstarten, dan installeert ie ze opnieuw, drivers kunnen corrupt raken namelijk.
Link naar reactie
Als je meerdere instellingen hebt, kan je d.m.v. "toetsencombinaties" overschakelen van de ene instelling naar de andere. Bijv. met ALT-SHIFT. Mogelijk dat je (tijdens het typen) per ongeluk op die toetsen drukt. Je kan dat eventueel uitschakelen/wijzigen in het configuratiescherm/landinstellingen, tabblad Talen en dan details en dan toetsinstellingen (onderaan), etc. Cheers, Ben Jonson
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...