Ga naar inhoud

multiboot

Aanbevolen berichten

Ik heb hetzelfde pas geprobeerd en op 2 primaire partities lukte het mij niet. Bij het installeren van XP op D: 'ziet' XP de c:drive niet en maakt dan geen opstartmenu aan. Zet je XP op een logisch station dan maakt hij wel een opstartmenu en kan je beid e systemen naast elkaar draaien. In mijn topic over hetzelfde staan al wat meer reacties, maar nog niet de ultieme tip om het voor elkaar te krijgen. Wie weet hoe het moet/kan??
Link naar reactie
met je opstartdiskette de pc opstarten. naar a:fdisk gaan keuze 4 partitie gegevens bekijken. dan kan je zien om welke partitie het gaat. Als c een primaire partitie is en d een uitgebreide partitie is met daarin een logisch station kan je xp gewoon installeren. tijden installatie optie geavanceerd kiezen dan kan je zelf aangeven op welke partitie xp geinstalleerd moet worden. ik heb zelf w.98 en w. xp in dual boot staan en ik neem aan dat het met w.me op de zelfde manier werkt. succes
Link naar reactie
Hallo Bjella, Bedankt voor de tip, ik heb het uitgeprobeerd en krijg de vlg gegevens: C: partitie 1 status A Pri Dos 10Mb groot partitie 2 Ext Dos 19 Mb groot Betekent dit nu dat ik zoals je schreef gewoon XP op die tweede partitie, dus de D: kan installeren? Ik vraag het maar voor dat ik in de fout ga.
Link naar reactie
[quote:d6a8f82e24] C: partitie 1 status A Pri Dos 10Mb groot partitie 2 Ext Dos 19 Mb groot [/quote:d6a8f82e24] Mag voor je hopen dat 10 mb en 19 mb een spelfoutje is. :grin: Een hd van 29 mb is niet eens groot genoeg voor windows 3.1. :grin: Die A betekend dat de C een geactiveerde primaire partitie is. Er kan dus van geboor worden. Je hebt niet alles opgeklakt hier, want in die Ext-partitie moeten nog logische partities zitten. Op een logische partitie moet je dan WinXP installeren. (schijf D is makkelijkst) XP zal dan automatisch een bootmenu aanmaken. (Of XP heeft hier bij mijn computer ongevraagd iets gedaan..:grin:)
Link naar reactie
Nog even een vraag: Hoe kan ik, als XP mij niet bevalt, dit weer verwijderen? En wordt dan ook de oude situatie weer herstelt, zodanig dat de keuze van opstarten verdwijnt? En stel dat XP perfect werkt, is het dan mogelijk dat ik ME verwijder en vervang door XP op de C: Hoe start ik XP op als Me draait op de C:?
Link naar reactie
[quote:4b801aa6a0] Op 15-04-2002 12:16 schreef rodiep: Nog even een vraag: [/quote:4b801aa6a0] Ik tel er toch echt 4.. :grin: [quote:4b801aa6a0] Op 15-04-2002 12:16 schreef rodiep: Hoe kan ik, als XP mij niet bevalt, dit weer verwijderen? [/quote:4b801aa6a0] Je kunt dan simpel in ME opstarten en via de verkenner de D formatteren. Dat is de makkelijkste manier denk ik. [quote:4b801aa6a0] Op 15-04-2002 12:16 schreef rodiep: En wordt dan ook de oude situatie weer herstelt, zodanig dat de keuze van opstarten verdwijnt? [/quote:4b801aa6a0] Het menu wordt niet vanzelf verwijderd. Er moeten een paar bestanden verwijderd worden. Makkelijkste manier: Start op met een ME opstartdiskette waar fdisk op staat en geef het volgende commando: "fdisk mbr" Als het goed is start hierna netjes meteen winME op. [quote:4b801aa6a0] Op 15-04-2002 12:16 schreef rodiep: En stel dat XP perfect werkt, is het dan mogelijk dat ik ME verwijder en vervang door XP op de C: [/quote:4b801aa6a0] Dat is mogelijk ja. Maar dan moet je XP ook opnieuw installeren. -> Op de C. Ik weet tenminste geen manier om het zomaar te kopieren en dan weer snel werkend te krijgen. Maar ik kan je voor bijna 100% garanderen dat XP je beter zal bevallen dan ME. Moet wel je computer een beetje uptodate zijn natuurlijk. Mijn ervaring is dat XP het stabielst is en ME het meest instabiel. [quote:4b801aa6a0] Op 15-04-2002 12:16 schreef rodiep: Hoe start ik XP op als Me draait op de C:? [/quote:4b801aa6a0] Je bedoelt de setup van XP neem ik aan? Zet je BIOS zo dat er als eerste van cd wordt geboot. Stop de cd in je cdromspeler en rebooten maar.
Link naar reactie
Ah ja, ik begrijp het. Je vertrekt vanuit de voordeur, dan bezorg je die kranten via het zijraam in het Westen. Kopje koffie bij de buurvrouw. Dan dat hele eind naar je achterdeur, daar die foldertjes droppen. Sigaretje roken en daarna de rest van je spulletjes in het andere zijraam droppen. Opgelucht het laatste eindje weer naar de voordeur en jouw werkdag zit er weer op. Of moet je ook in de buurdopen bezorgen? :grin: :grin: :grin:
Link naar reactie
Wuhahaha. Je hebt ook lol... :grin: Almen telt ongeveer 400 huizen. Ongveer 130 huizen vallen onder mijn krantenwijk en alle 400 onder mijn folderwijk. De buurvrouw is helaas net verhuisd vorige week. De boel staat nu leeg. Ik smook niet... Super zit wel in buurdorp. 8 km verderop. Maar daar heb ik sinds kort een scooter voor. Ben er nu in 10 i.p.v 20 min.. Omdat iedereen altijd zegt dat Almen klein is en tegenspreken toch niets uithaald (geeneens zin in trouwens) doe ik lekker mee :grin: En ondertussen heb ik nog tijd over om hier een beetje te posten en aan m'n eigen computer en netwerk te prutsen.. Edit: Als ik de laatste posts zo een lees moet ik aan een bepaald forum denken... :grin: _________________ Vanuit Almen Noord, Oost, Zuid of West. Ligt eraan in welk gedeelte van het huis ik zit :smile: [ Dit bericht is bewerkt door: Sjoerd Boerhout op 2002-04-16 22:26 ]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...