anoniem Geplaatst: 14 november 2012 Delen Geplaatst: 14 november 2012 Hallo allemaal, ik ben amateuristisch programmeur en was bezig met het maken van een website in PHP, MYSQL, JAVASCRIPT, CSS en natuurlijk HTML. Mijn site gaat over het bijhouden van de aandelen die je hebt, en het verkopen ervan. hierbij moet je zelf de koersen invullen en is alleen bedoelt om bij te houden(niet te kopen of verkopen). Ik liep vast met het maken van mijn aankoop-pagina. Dit is wat ik heb: <form action="kopen_check.php" method="post"> <table> <tr><td>Naam: </td><td><input type="text" name="naam" maxlength="40"/></td></tr> <tr><td>Aantal: </td><td><input type="text" name="aantal" maxlength="20"/></td></tr> <tr><td>Prijs: </td><td><input type="text" name="euro" size="10" maxlength="10"/>,<input type="text" name="cent" size="2" maxlength="2"/></td></tr> <tr><td>Valuta: </td><td><input type="text" name="valuta" size="10" maxlength="10" value="euro" /></td><script type="text/javascript"> <!-- if(valuta != "euro") { document.write("<td>¤1,00 = <input type=\"text\" name=\"omrekenfactor\"/></td> "); alert("Deze functie is uitgevoerd!"); } // --></script></tr> Je kunt de valuta opgeven, en als dat geen euro is, dan kun je een omrekeningsfactor geven. De functie werkt alleen niet. Ik ben al uren aan het zoeken, maar kan geen oplossing vinden. Kan iemand mij helpen? Patrick Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 6 december 2012 ik snap niet precies wat je bedoeld, maar ik doe een poging: om iets te doen in een formulier moet je wel eerst een submit knop hebben. daarna kan je met javasript de waardes ophalen met (.value) een voorbeeldje waar je misschien iets aan hebt is: [code:1:4cc16ac25b]<!DOCTYPE html> <head> <script> function haalop(){ var naam = document.getElementById('naam').value alert(naam); } </script> </head> <body> <form action='naamfunctie.html' onsubmit="return haalop()"> <input type="text" id="naam" /> <input type="submit" value="zend!" /> </form> </body> </html> [/code:1:4cc16ac25b] Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen