anoniem Geplaatst: 9 september 2012 Delen Geplaatst: 9 september 2012 Hoi, ik wil een programma waarin je zelf een leidingsysteem kunt maken met afsluiters, tanks en pompen. Als je een afsluiter kiest om open of dicht te gaan moet het corresponderende leidingdeel ook van kleur veranderen om zo het flowpad te kunnen tonen. Het is de bedoeling dat het behoorlijk uitgebreid kan worden met vele afsluiters en pompen. Leidingdelen en afsluiters en pompen dienen allen uniek benoemd te kunnen worden. Weet iemand al een gratis programma hiervoor of is dit niet al te moeilijk om zelf te schrijven. Ik heb alleen een beetje kennis van HTML, meer niet. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 9 september 2012 Typisch iets wat bij met Labview oid gedaan wordt, maar is niet gratis.. Zelf programmeren in C++ of zo ; er zijn Open Source programma's zoals : http://www.gnu.org/software/octave/ Octave: vaak werken Matlab routines ook. Octve vindt veel ondersteuning in de wetenschappelijke wereld. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 13 september 2012 hee, daar ga ik mee aan de slag. Ik ben er inmiddels achter dat het niet zo maar effe te doen is. Ik was begonnen in excel maar om daar een object van kleur te laten veranderen lukt niet echt. Mogelijk wel om een zwarte afsluiterplaatje te vervangen door een blauwe maar ook zover ben ik nog niet. In elk geval bedankt voor de reactie. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen