Ga naar inhoud

Access database en programmeren

Aanbevolen berichten

Ik werk aan een calculatie syteem met financiele en technische productie informatie. Dat wil ik bijhouden in diverse tabellen die ik aan elkaar koppel en wwaruit ik via formulieren de juiste informatie kan halen. Dat heb ik inmiddels (deels) uitgewerkt in Access. VRAGEN: Bestaat er een mogelijkheid om dit te compileren tot een zelfstandig draaiend programma? Kan ik het op termijn ook geschikt maken voor internet benadering (via de browser) Of kan ik het nu beter opzetten in MySQL en PHP (draaiend op een lokale server)
Link naar reactie
Je kan er een .exe file van maken mbv de gratis developers extensions en om het programma te draaien kun bij de eindgebruiker de gratis access runtime extensions installeren ipv een volledige access installatie. Maar een access applicatie draaien in de browser? Hoewel je in de 2003 versie html pagina's kon maken is dat niet echt aan te raden. Echt het programma draaien als web applicatie zal denk ik niet gaan. Als je die kant op wil, dan is php/sql mijn inziens een veel betere keuze.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...