anoniem Geplaatst: 6 januari 2012 Delen Geplaatst: 6 januari 2012 Beste iedereen, ik ben net nieuw in PHP, dus weet er nog niet zo veel vanaf. Ik weet ook dat mijn vraag over een schoolopdracht gaat, maar ik kom er echt niet uit. Ik zou aan jullie willen vragen of jullie misschien kunnen helpen. Voor school (mijn profielwerkstuk) wil ik een enquête opstellen met daarin enkele vragen, omdat mijn profielwerkstuk over informatica gaat leek het me wel zo netjes deze digitaal beschikbaar te stellen. Echter, er gaat blijkbaar iets mis met het schrijven in de database, ik heb een SQL-query opgesteld die vanuit PHPMyAdmin prima werkt. Als ik deze vervolgens via mijn eigen php-script uit wil voeren, gaat het blijkbaar fout. Het script dat ik gebruik: De HTML-pagina (beetje onoverzichtelijk): [code:1:3aabbf2beb]<html> <head> <title> Survey PWS RFID </title> </head> <body> <form name="vraag1" action="Gegevensbedrijf.php" method="GET"> Wat is de naam van uw bedrijf (anoniem invullen is mogelijk, laat het onderstaande veld in dat geval leeg)? <br> <input type="text" name="naambedrijf"><br> Wat is uw naam? (anoniem invullen is mogelijk, laat het onderstaande veld in dat geval leeg)<br> <input type="text" name="naamcontactpersoon"> <input type="submit" value="Verzenden"> </form> </body> </html>[/code:1:3aabbf2beb] Gegevensbedrijf.php: [code:1:3aabbf2beb]<?php $naambedrijf = $_GET['naambedrijf']; $naamcontactpersoon = $_GET['naamcontactpersoon']; $sql = "INSERT into Vragen.vragen (Bedrijfsnaam,Contactpersoon) Values ('$naambedrijf','$naamcontactpersoon')"; require_once 'db_config.php'; if(!$res = mysql_query($sql)) { trigger_error(mysql_error().'<br />In query: '.$sql); } header('Location: vraag1.html'); ?>[/code:1:3aabbf2beb] En tot slot, db_config.php: [code:1:3aabbf2beb]<?php $db = array ( 'host' => 'localhost', 'user' => 'root', 'pass' => 'usbw', 'dbname' => 'Vragen' ); if(!mysql_connect($db['host'], $db['user'], $db['pass'])) { trigger_error('Fout bij verbinden: '.mysql_error(