Ga naar inhoud

Programmeren Hicad

Aanbevolen berichten

Ik ben een stagair bij het bedrijf Jac Kooij & Zn. B.V. in Aalsmeer. Ik zit hier nu al zo’n 2 maanden en zit nu in een periode dat ik veel moet uitprinten en materiaallijsten moet maken. Aangezien ik dit al een paar keer heb gedaan en het allemaal werk is dat iedereen kan dacht ik, kan dit misschien niet makkelijker? Ik ben nu dus aan het rondkijken hoe we dit kunnen oplossen. We maken namelijk van alles maar werken vooral met plaatmateriaal en kokers. Nu is dus mijn vraag aan jullie, als ik een product heb dat wel 50 verschillende werktekeningen heeft dan moet ik elke keer apart het bestand openen en printen. Is er niet iets dat kan zorgen dat ik met 1 druk op de knop de werktekeningen uitprint en dat er dan dus ook de goede keuze wordt gemaakt voor A3 of A4. Mijn begeleider zei namelijk dat dit een jaar geleden nog niet aan de orde was. En als dit nog steeds niet aan de orde is dan wilde ik graag iets proberen met programmeren. Dan is dus de vraag of de HiCad programeertaal algemeen is of heel ingewikkeld? Met die materiaallijsten denk ik niet dat jullie mij kunnen helpen aangezien er meestal pas in de werktekening wordt gezet wat voor materiaal het is. Maar misschien dat jullie tips hebben? Want nu hebben we dan bijvoorbeeld een plaatwerk, berekenen wij hoeveel kg het is en dan voeren wij het in een programma (de Ridder). Dus misschien moet ik bij hun zijn? Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Met vriendelijke groet, Casimir Koelman
Link naar reactie
Om eerlijk te zijn heb ik nog nooit van HiCad gehoord. Wel van het programma autocad, maar verder.. kan ik die vraag niet beantwoorden. Je zou eventueel kunnen of je iets met een batch filtje doet. Dus eigenlijk via console commando's (ook wel de oude dos commando's) een file kan printen. Vervolgens moet je dan iets bedenken dat je batch file in een keer x aantal files print. Denk aan, gooi je bestanden in een map en je batch bestand scant die map en print het uit. Of dit gaat werken, geen idee maar je kan het proberen. Wellicht kan dit je verder helpen: http://www.robvanderwoude.com/printfiles.php Succes!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...