anoniem Geplaatst: 16 januari 2011 Delen Geplaatst: 16 januari 2011 Identifier expected....??? uit een combinatie van: Button1 handles '[een installer]' voor ik het vergeet, als ik mijn progje inpak als .exe het af is, worden alle installers die ingeprogrammeerd zijn meegenomen?? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 17 februari 2011 Misschien kan je wat duidelijker zijn. Zodra je visual basic in debug zet en het programma start zal er vanzelf een exe bestand worden aangemaakt. Als het goed is bevat deze alle code's! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 28 februari 2011 ik neem bijv. een knop die naar een Firefox-installer verwijst (althans, dat wil ik) Vervolgens is dit mijn code(ongeveer) Button1 handles "firefox3.6.1.exe" En dan krijg ik identifier expected. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 28 februari 2011 Ik kan geen vb, maar wel c#: Een identifier is een keyword of variable. Met keyword bedoel ik die dingen als if, else, return, break, etc. etc. Je geeft nu een waarde mee, namelijk "firefox...". Het komt er op neer dat je syntax niet goed is. Wat wil je met die code gaan doen? Wil je dat als je op die knop drukt dat hij firefox opent? Het op die knop drukken veroorzaakt een event. Als je wilt dat je programma een actie onderneemt, zodra er op die knop gedrukt wordt, moet je een event handler aan die knop hangen. Hier heb je dan wat aan: http://msdn.microsoft.com/en-us/library/system.windows.forms.control.click.aspx Onderin staat een voorbeeld, volgens mij moet je daar wel wat mee kunnen. Succes! p.s.: Tip, geef de volgende keer gewoon je exacte code. Dat maakt het voor ons makkelijker om je helpen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 2 maart 2011 [quote:f750143901="thedjdoorn"]Button1 handles "firefox3.6.1.exe" En dan krijg ik identifier expected.[/quote:f750143901] Tja, en daar ga je de fout in. Ik vermoed je op de knop wil klikken, waarna de installer gaat draaien. Maar de sub "Button1 Handles" reageert op een actie die je uitvoert op het formulier. In het geval van een Button is dat meestal een klik. Wat je moet doen is het volgende: Je hebt al een knop. Als je daarop dubbelklikt, zal Visual Studio (geheel automatisch) een methode maken die het Click event afhandelt. Dat ziet er ongeveer zo uit:[code:1:f750143901]Private Sub Button1_Click (sender As System.Object, e As System.EventArgs) Handles Button1.Click End Sub[/code:1:f750143901]Daar moet je niet zelf aanpassingen aan gaan maken. Het staat eigenlijk al in de code wat er gaat gebeuren: de Sub Button1_Click handelt het Click event van de knop met de naam Button1 af. Nu wil je de installer starten. Dat doe je door binnen de Sub code te plaatsen die deze actie uitvoert. En dan krijg je iets als:[code:1:f750143901]Private Sub Button1_Click (sender As System.Object, e As System.EventArgs) Handles Button1.Click ' Hier komt je eigen code End Sub[/code:1:f750143901]Ik hoop dat bovenstaande een beetje duidelijk is. En wat betreft je tweede vraag: nee. Als je vanuit code een installer start, zal Visual Studio bij compileren niet automatisch ook de installer meenemen. Daar moet je een setup project voor maken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 7 maart 2011 Dus: als ik het goed begrijp, verwijst de functie [color=blue:071db31b2a]handles[/color:071db31b2a] niet naar een bestand op je computer, maar naar een functie die binnen het programma is gezet (bijv. een timer) en moet ik met een eventhandler (die ik overigens niet kan vinden, noch iets wat erop lijkt) naar het programma verwijzen(bijv. met[color=blue:071db31b2a]is[/color:071db31b2a]).Dus: Private Sub Button1_Click (sender As System.Object, e As System.EventArgs) Handles Button1.Click handles (eventhandler) en [eventhandlercode]eventhandler1="firefox3.6.1.exe" Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 8 maart 2011 [quote:a427813327="thedjdoorn"]Dus: als ik het goed begrijp, verwijst de functie [color=blue:a427813327]handles[/color:a427813327] niet naar een bestand op je computer, maar naar een functie die binnen het programma is gezet (bijv. een timer)[/quote:a427813327]Ja. [quote:a427813327="thedjdoorn"]en moet ik met een eventhandler (die ik overigens niet kan vinden, noch iets wat erop lijkt) naar het programma verwijzen(bijv. met [color=blue:a427813327]is[/color:a427813327]).[/quote:a427813327]Nee. Handles geeft aan dat de functie een event van een component op je formulier afhandelt. Dat is dus de eventhandler. Dus: [code:1:a427813327]Private Sub Button1_Click(sender As System.Object, e As System.EventArgs) Handles Button1.Click[/code:1:a427813327] doet precies wat er staat: het handelt het Click event af van Button1. Als je op Button1 op je formulier klikt, wordt een event afgevuurd, het Click-event. Door de klik wordt de code in je Sub uitgevoerd. Binnen de Sub kan je code plaatsen die je executable start, bijvoorbeeld met [url=http://visualbasic.about.com/od/usingvbnet/a/prstrt.htm]Process.Start()[/url]. Zie mijn vorige post, waar staat [code:1:a427813327] ' Hier komt je eigen code[/code:1:a427813327], daar kan je de aanroep doen naar je installer. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 8 maart 2011 Hij zegt dat ie m niet kan vinden. Heb al geprobeerd met aanpassen van de naam, en dan debug maar dan doet ie het niet. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 9 maart 2011 [quote:097076af12="thedjdoorn"]Hij zegt dat ie m niet kan vinden. Heb al geprobeerd met aanpassen van de naam, en dan debug maar dan doet ie het niet.[/quote:097076af12]Wie zegt dat? Laat eens zien wat je nu aan code hebt, en waar de installer staat die je wilt starten. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 9 maart 2011 Installers staan in: C:\Users\David\Downloads\software Code: Public Class Form1 Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click Process.Start("Firefox Setup") End Sub End Class Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 10 maart 2011 Heb je het al geprobeerd met het volledige pad naar de installer in Process.Start() (dus inclusief bestandsnaam), in plaats van de omschrijving? Want op de manier waarop jij het probeert zal je applicatie gaan zoeken naar het programma "Firefox Setup" in het huidige pad. [code:1:35960f8af4]Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click Process.Start("C:\Users\David\Downloads\software\setup.exe") End Sub[/code:1:35960f8af4]Ik zie trouwens net dat de link die in mijn vorige post staat, niet zo helder is: daar wordt een beetje kort door de bocht uitgelegd dat je met Process.Start() ook bestanden kunt openen, zonder een programma aan te geven. Maar dat werkt natuurlijk alleen maar als het bestand een bekende extensie heeft (zoals ".txt"). Maar goed, wat ik met de link bedoelde was dat je dus redelijk eenvoudig een applicatie kan starten vanuit een VB.net applicatie. Als je meer info wilt: [url=http://msdn.microsoft.com/en-us/library/92699yzt.aspx]Microsoft[/url] heeft zelf een uitgebreide uitleg op de MSDN site. Is in het Engels, maar ook in het Nederlands moet je wel wat kunnen [url=http://www.google.com/search?q=process-start+%22vb+net+%22&hl=en&newwindow=1&client=firefox-a&hs=clx&tbo=1&rls=org.mozilla%3Aen-US%3Aofficial&num=10&lr=lang_nl&ft=i&cr=&safe=images&tbs=]vinden[/url]. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen