Ga naar inhoud

Spellen programmeren

anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik loop al lang met het idee rond om een dammenspel en een dominospel te programmeren. De bedoeling is om dan tegen de computer te spelen en kijken of ik de computer "logisch kan laten denken". Grafisch moet ook mooi uitzien. Wat ik van jullie wil weten is welke programma ik hiervoor kan gebruiken. Het programma moet aan de volgende eisen voldoen: - gratis te downloaden - makkelijk te leren (ik heb ervaring met Basic, Turbo Pascal) - moet mogelijk zijn om heel makkelijk garfische dingen te creeren (zoals een dammenbord, of dominostenen, etc)
Link naar reactie
Denk niet dat het je gaat lukken maar je krijgt voordeel van de twijfel. Ook gezien de distributie denk ik aan FLASH. Dat is volgens mij de beste keuze. De meeste games van dit type zijn in flash gemaakt. http://www.gamesheep.com/free/flash-tutorials/1-flash-racing-game-1/step1.php Hier zijn ook programmeer voorbeelden.
Link naar reactie
Het meest eenvoudig is denk ik het programma [url=http://www.yoyogames.com/gamemaker/try]Gamemaker[/url]. Hiervan is ook een [url=http://www.game-maker.nl/]Nederlandse community[/url]. Bedenk overigens wel dat zelfs met dit soort tools het vrij lastig is om je doel te bereiken zonder programmeerervaring. Wat jij voor ogen hebt is nu eenmaal iets gecompliceerder dan een brief in Word of ff een vakantiefoto bewerken. :wink:
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
[quote:cee946ed21="PS"] Bedenk overigens wel dat zelfs met dit soort tools het vrij lastig is om je doel te bereiken zonder programmeerervaring. Wat jij voor ogen hebt is nu eenmaal iets gecompliceerder dan een brief in Word of ff een vakantiefoto bewerken. :wink:[/quote:cee946ed21] heb je gezien wat er onder je naam staat PESSIMIST! haha nee hoor (is a grap) maar ik denk ook inderdaat dat gamemaker de best optie is als je nog geen ervaring hebt. ik heb hier zelf ooit een platform mee gemaakt met verschillende levels, en dit werkte erg goed, helaas kan je hier niet hoge grafische graphics mee maken :( maar goed genoeg voor de beginner (als je dat bent)
Link naar reactie
Ervaring met BASIC,..... probeer dan ook eerst een BASIC voor Windows. JustBASIC (gratis) LibertyBASIC (shareware) Bekijk bestaande listings van je spellen. Ga naar de vele forums van LibertyBASIC of JustBASIC en download die listings. Hint: Stel voortaan je vraag aldus; Heeft hier iemand een listing staan voor Dammen en Domino? In een eenvoudige BASIC of PASCAL? Mijn antwoord: Jazeker! Abcott
Link naar reactie
Java is een volwassen vrij te gebruiken general purpose programmeer taal met volwassen ontwikkeltools. Er i s heel veel documentatie te vinden voor Java. Afhankelijk van je doel moet je een goede tool kiezen. Wat je wilt zou je in Java kunnen maken. Dan het logische denken aspect ... dat is een beetje lastiger. Een computer denkt niet, hij rekent alleen. Je zult dus zelf de logica er in moeten stoppen en voor een spelletje zoals dammen zeg ik: Pas het alpha-beta algoritme toe. Dus mijn tip: Implementeer het alpha-beta algoritme in een programmeer taal naar keuze.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...