Ga naar inhoud

Galgje In C (geen C++)

anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo ik probeer Galgje te programere Maar ik geraak hier al snel in de knoei met het volgende: Wanneer ik een letter ingeef en het is juist moet hij op de juiste plaats kunnen komen. Bijvoorbeeld : Het woord Test, Ik geef de letter 'e' in en ik krijg een bericht: _e__ ik geef daarna : 's' in en ik krijg een bericht : _es_ Zou iemand mij kunnen helpen hoe je dit juist moet doen? Dit heb ik al ----------------------------------------------------------------------- #include <conio.h> #include <stdio.h> int main (void) { short letter,teller,teller2,positie; short woord[5]={'t','e','s','t'}; printf("\nGeef een letter: "); letter = getche(); // ingegeven letter nakijken of het in het woord komt. for (teller2=0; teller2 < 4; teller2++) { if (letter==woord[teller2]) { printf("\nHet woord komt op de %hd e positie",teller2+1);*/ } else printf("\nHet woord komt er niet in voor"); } getch(); }
Link naar reactie
Allereerst een vraag. Waarom gebruik je een array van "shorts" en niet van "chars"? [code:1:47e45f6b83]short woord[5]={'t','e','s','t'};[/code:1:47e45f6b83] Ik zou een tweede "woord", met dezelfde lengte als het "normale" woord, bijhouden. Deze kan je evt. initieel vullen met underscores. Elke keer als er een letter goed geraden wordt kan je in dit woord, op positie "teller2" de letter plaatsen. Daarna hoef je alleen maar elke keer dit woord te tonen.
Link naar reactie
[quote:239ef2ec5a="Supersnail"]Allereerst een vraag. Waarom gebruik je een array van "shorts" en niet van "chars"? [code:1:239ef2ec5a]short woord[5]={'t','e','s','t'};[/code:1:239ef2ec5a] Ik zou een tweede "woord", met dezelfde lengte als het "normale" woord, bijhouden. Deze kan je evt. initieel vullen met underscores. Elke keer als er een letter goed geraden wordt kan je in dit woord, op positie "teller2" de letter plaatsen. Daarna hoef je alleen maar elke keer dit woord te tonen.[/quote:239ef2ec5a] Zou je hier verder op kunnen ingaan want ik snap je bedoeling niet helemaal . Sorry
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...