Ga naar inhoud

tabelnamen uit database koppelen aan een control

anoniem

Aanbevolen berichten

Voor een applicatie wil ik tabelnamen koppelen aan bijvoorbeeld een listbox. Ik heb een sql server met daarin diverse databases. Stel ik heb een database genaamd: Datawarehouse. Daarin tabellen: Persons, Customers, Invoices etc. Nu wil ik een lijst van al die tabellen hebben. Dit wordt getoond in een bijvoorbeeld een ASP.NET applicatie (website) Wie helpt me even op weg?
Link naar reactie
SQL 2008 R2 ps. Ik weet uiteraard hoe ik een query schrijf, ben al jaren webdeveloper. ik ben dus op zoek naar de query die de tabelnamen leest. Zal heel eenvoudig zijn maar je moet het wel ff weten...zoals alles. oja, ik programmeer in C# (asp.net) en hier gaat het specifiek over Silverlight apps maar dat doet er niet zoveel toe. Maar dan weet je het ff. Komt u maar :-)
Link naar reactie
Ken je het Entity Framework van Microsoft? zie hier: http://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa697427(VS.80).aspx Het werkt, in kort, als volgt: men neme tabellen uit bv SQL-server en maakt daar DTO's van. Maar eigenlijk super-DTO's of super- Business Objects die ook mappings hebben. Het is als het ware een aftreksel van een database. Echter, je kunt er geen data in opslaan zoals een database. Men gebruikt het, was de oorsponkelijke bedoeling althans, om een specifieke applicatie te maken. Stel je hebt een grote database met 100-den tabellen. Voor het EDM neem je alleen die tabellen die je voor een bepaalde applicatie wilt gebruiken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...