anoniem Geplaatst: 31 augustus 2010 Delen Geplaatst: 31 augustus 2010 Beste forumleden, Ik het het volgende: Ik wil communiceren met een PIC via de USB. Dit werkt prima in C++ in C++ Builder icm C in de PIC. Je hebt in C++ een buffer die je moet vullen met een binair getal, die je dan weer in de PIC, dus in C uitleest, en er dingen mee gaat doen. Nu wil ik graag de stap gaan maken om C++ te laten vervallen, en hiervoor in de plaats C# te gaan gebruiken. Je begrijpt waarschijnlijk al wat het probleem is, ik krijg de code niet zelf aan de praat in C#. Heeft iemand hier misschien een oplossing voor? Hoe kan ik functies aanroepen in C# vanuit mijn C++ Code? Als er duidelijkere uitleg gewenst is, geef het dan even aan... Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. mvg, Anne Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 september 2010 Auteur Delen Geplaatst: 1 september 2010 [quote:4acf4fdd4d="Anne Torn Broers"]Nu wil ik graag de stap gaan maken om C++ te laten vervallen, en hiervoor in de plaats C# te gaan gebruiken. Je begrijpt waarschijnlijk al wat het probleem is, ik krijg de code niet zelf aan de praat in C#. Heeft iemand hier misschien een oplossing voor? Hoe kan ik functies aanroepen in C# vanuit mijn C++ Code?[/quote:4acf4fdd4d]Worden er speciale library functies gebruikt? Is alle code volledig standaard C++? Ik ga ervan uit dat er gebruik wordt gemaakt van een speciaal bestand (een DLL of een active X bestand). In dat geval moet de interface gedefinieerd worden. Er is een kleine kans dat de leverancier van de PIC dit al gedaan heeft of dat een enthousiaste PIC gebruiker dit al voor je gedaan heeft. Vervolgens zou dan de C++ code naar C# overgezet kunnen worden. Maar goed, eigenlijk heb ik nul komma niks informatie ... Dus het is bv handig om te melden welke software en PIC je gebruikt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 september 2010 Auteur Delen Geplaatst: 11 september 2010 Koop het boek: Professional C# 2008 van Wrox bij Amazon (UK). Ook 2de hands te koop. Zeer uitgebreid. Daar staan nogal wat vergelijkingen -vooral aan het begin- van C++ (C en VB) naar C# 2008. perloc Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen