anoniem Geplaatst: 24 maart 2010 Delen Geplaatst: 24 maart 2010 Ik ben een behoorlijke leek met php, en wil graag een formulier met gegevens vanuit een vorige pagina op het scherm in een overzichtelijk formulier tonen, en na verzenden hetzelfde formulier in m'n mailbox ontvangen. Ik krijg met dit script geen gegevens in m'n mailbox, alleen maar de melding: 'B2 => 2. Verzenden -- Phorm v3.5.2. Ik maak gebruik van onderstaande code: <html> <head> <title>Bevestiging registratie</title> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" /> <script language= "JavaScript"> <!-- function printpage() { window.print(); } </script> </head> <body bgcolor="#1F61DB"> <font face="Arial" color="#FFFFFF"> <body> <form method="post" action="register/phorm.php"> <input type="hidden" name="PHORM_CONFIG" value="quickconfig.php"> <p> <?php $Klantnr = $_POST['Klantnummer']; $Klantnaam = $_POST['Naam']; $Klantadres = $_POST['Adres']; $Klantpostcode = $_POST['Postcode']; $Klantwoonplaats = $_POST['Woonplaats']; $Klanttelefoon = $_POST['Telefoon']; $Klantemail = $_POST['Email']; $dagAantal = $_POST['dagAant']; $dagWaarde = 28.50; $dagTotaal = $dagAantal * $dagWaarde; $items = array("Klantnummer:", $Klantnr, "", "", $Klantnaam, $Klantadres, $Klantpostcode, $Klantwoonplaats, $Klanttelefoon, $Klantemail, $dagAantal, number_format($dagWaarde,2,".",","), number_format($dagTotaal,2,".",","), "item 11", "item 12"); // hulpvariabelen $aantal_kolommen = 4; $kolom_breedte = 200; // in pixels $aantal_items = sizeof($items); $huidige_kolom = 0; // als deze variabele de waarde 0 heeft dan is er een rij afgelopen // en moet er een nieuwe beginnen // bouw de tabel en doorloop de items ?> <table width="<?= $aantal_kolommen * $kolom_breedte ?>" border="0" cellspacing="0" cellpadding="2"> <?php foreach($items as $item) { // waren we klaar met een rij ? if($huidige_kolom == 0) { // open een nieuwe rij echo "<tr>\n"; // hier is \n toegevoegd om de leesbaarheid van de HTML-source te verhogen } // druk het item af - hier zou je dus nog tabellen kunnen nesten - in dit voorbeeld houden we het simpel echo "<td width=\"".$kolom_breedte."\">".$item."</td>\n"; // we zijn een kolom verder, verhoog $huidige_kolom $huidige_kolom++; // waren we klaar met een rij ? if($huidige_kolom == $aantal_kolommen) { // sluit de rij af en reset $huidige_kolom echo "</tr>\n"; $huidige_kolom = 0; } } ?> </table> </p> <input type="button" value="1. Printen" onclick="printpage()" /></font></td> <input type="submit" name="B2" value="2. Verzenden" /> </form> </body> </html> Wie kan me hiermee helpen? Bij voorbaat dank voor je moeite. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 maart 2010 Auteur Delen Geplaatst: 25 maart 2010 Hey, Heb je dit script van internet af of heb je het zelf gemaakt? Ik vermoed het eerste ;) Oke even wat basis php uitleg: Je hebt een formulier daarin heb je invoervelden. Daarin moet je ook een submit knop hebben. Een formulier (oftewel een form tag) bevat een action. Laat je deze leeg, dan stuur het formulier zijn gegevens naar dezelfde pagina, in jouw geval stuurt hij het naar een andere pagina toe. De pagina die het ontvangt kan de gegevens er simpelweg uithalen door middel van : $_POST["naamvanjeinpuntveld"]. Wil je weten wat er allemaal is gestuurd, dan doe je simpelweg : print_r($_POST). Dan print hij op het scherm wat er allemaal is meegestuurd. Vervolgens prop je dat allemaal in een text variabelen en kijk je nog even op google hoe je vervolgens een mailtje stuurt. Succes! ;) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 maart 2010 Auteur Delen Geplaatst: 25 maart 2010 1 topic is wel genoeg. http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=1416170&highlight=#1416170 Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen