anoniem Geplaatst: 21 maart 2010 Delen Geplaatst: 21 maart 2010 Ik hoop dat jullie me snappen en kunnen helpen: In Kolom A kan ik maximaal 8 teams plaatsen (team 1, team 2 etc.) In Kolom B komt de score per team In Kolom C wil ik de prijzenverdeling hebben Het rangschikken en sorteren van de teams dat lukt me wel, maar.... Nu komt het probleem: ik wil dat excel automatisch bekijkt hoeveel teams er ingevoerd zijn en op basis daarvan bepaald welke prijs een team krijgt! Bij 6 of meer teams --> 3 prijzen (ongeacht de hoogte van de score) Bij 4 of 5 teams --> 2 prijzen (ongeacht de hoogte van de score) Bij 2 of 3 teams --> 1 prijs (ongeacht de hoogte van de score) Bij 1 team --> op basis van de behaalde score (te weten:7,00 - 7,95 = 3e, 8,00 - 8,95 = 2e, 9,00 - 10,00 = 1e) Wie kan mij hierbij helpen? Zelf heb ik al verschillende dingen geprobeerd met de ALS functie maar hij blijft fouten geven. tnx alvast Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 maart 2010 Auteur Delen Geplaatst: 22 maart 2010 Welke programmeertaal? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 maart 2010 Auteur Delen Geplaatst: 22 maart 2010 in excel (excuses) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen