Ga naar inhoud

Cygwin: email versturen

anoniem

Aanbevolen berichten

Hi allemaal, Ik heb een bash-script draaien die controleerd of er errors zijn opgetreden. Zo ja, dan wordt er een email verstuurd naar een mailgroep. Die email werd verstuurd via smtp van een eigen domain die ik destijds had. Sinds kort ben ik overgestapt op gmail en krijg het versturen van emails niet werkend. Ik gebruik onderstaande code: cat test_email.txt | email -s "test" -r "smtp.gmail.com" -p "587" -u "<mailadres>@gmail.com" -i "<wachtwoord>" -f "<mailadres>@gmail.com" -n "De Naam" "<mailadres_ontvanger>" maar krijg onderstaande melding: Communicating with SMTP server... email: FATAL: Smtp error: 530 5.7.0 Must issue a STARTTLS command first. 16sm1073380ewy.10 Ik heb geen ideeen meer hoe ik dit moet oplossen Iemand die het wel weet?
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Waneer je de .mailrc als volgt aanpast zou het moeten werken. set from=afzend@adres.nl set smtp=smtp.gmail.com:587 set smtp-use-starttls set smtp-auth-user=gebruikersnaam@gmail.com set ssl-verify=strict set smtp-auth-password=wachtwoord voor een verdere uitleg en tips/voorbeelden zie : http://linux.die.net/man/1/nail
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...