Ga naar inhoud

VBA Yahtzee

anoniem

Aanbevolen berichten

Goedeavond, Ik heb voor school de eindopdracht om met VBA Yahtzee te maken. In de oefening die ik tot nu toe heb gehad op school hebben we niet echt een programma gebruikt. Gewoon Alt+F11 in Word en je kan aan de slag. Nu kan ik daar redelijk meer overweg, maar ik heb dus totaal geen idee hoe ik Yahtzee met VBA moet gaan maken. Heeft iemand tips die mij een beetje op weg kunnen helpen of iemand die een beetje verstand heeft van VBA? Ik zou het zeer op prijs stellen. Groetjes.
Link naar reactie
  • 4 weken later...
Hallo daar en groetjes. Ik wil je natuurlijk op weg helpen, en daarom denk ik dat je hieronderstaande moet toepassen. Allereerst, Stap 1. Je moet eerst de regels van Yahtzee goed begrijpen. Stap 2. Je moet een plan van aanpak hebben. Ik ken overigens yahtnee niet zelf, daarom is dat voor mij een slecht voorbeeld. Maar als je bijv. een spel hartenjagen ging maken, moet je dus alles tot in de elementen simplificeren. Je gaat dus kaarten schudden en uitdelen, vervolgens moet elk speler drie kaarten van de hand doen, beginnend in de eerste ronde naar links, volgende ronde naar rechts, enz enz. Je kan dit de "bouwbestek" stap noemen. Stap 3. Vervolgens moet je natuurlijk de taal kennen en naar code zetten. Ik weet overigens niet wat jouw kennis is van VB, maar daar je recentelijk op een cursus hebt gezeten, zal het toch wel meevallen? Afhankelijk daarvan, kan je best, zoals veel programmeurs het erover eens zijn, je bouwbestek in gewone Nederlands formuleren voordat je vervolgens de code schrijft. Want goed programmeren is niet taal-specifiek, de taal is maar een middel. Begin dus hiermee, en als je op een stukje code komt waar je niet uit kan, stel dan een specifieke vraag over de code-formulering, en ik zal je graag helpen. Groetjes, AJ
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...