anoniem Geplaatst: 30 november 2009 Delen Geplaatst: 30 november 2009 Oke, Voor mijn profielwerkstuk moest ik een enquete houden. En die is massaal ingevuld. Dit ging allemaal digitaal. Alleen nu zit ik een beetje met een klein probleempje al die enquetes moeten verwerkt worden in Excel zodat ik er ook iets mee kan. Op dit moment zijn al die gegevens die zijn ingevuld namelijk gewoon zo naar me toegestuurd. Hoe ik het het liefst zou willen hebben is: horizontaal alle dingen als Heeft OV-Chipkaart, Omgeving, Leeftijd, Regio etc met daar onder dan in elke regel de opgegeven antwoorden. Ik heb alle enquetes in een Word bestand onder elkaar gezet. De enquete zelf staat op: [url]http://tussot.nl[/url] Maar het is nog iets ingewikkelder want bijvoorbeeld vraag 3 is een meerkeuze vraag: 3.Waarom heeft u een OV-Chipkaart aangeschaft? *Moest verplicht *Gekregen bij abonnement *Van promotie * Nieuwsgierig Als ze dan het vakje Moest verplicht aanvinken dan komt er in het mailtje te staan: 3_1: "Verplicht" Als die niet is aangevinkt dan komt dat hele kopje 3_1: niet voor. Voorbeeld van zo'n enquete: [code:1:112d523884]Heeft_OV-Chipkaart: "Ja" Omgeving: "Internet" Leeftijdscategorie: "12-17" Regio: "Randstad" 1: "Dagelijks" 2: "Ja" 3_1: "Verplicht" 3_2: "Abonnenent" 3_3: "Promotieactie" 3_4: "Nieuwsgierig" 4: "0-3 maanden" 5: "OV-Chipkaart" 8_1: "Nee" 8_2: "Ja" 8_3: "Problemen met de kaart" 8_4: "Problemen met in/uitchecken" 8_5: "Problemen met de automaat" 8_6: "Problemen met het opladen" 8_7: "Problemen het aanvragen" 8_8: "Problemen met " 8_9: "" 9: "3" 10_: ""[/code:1:112d523884] Ik hoop zo dat iemand mij kan helpen want zo'n 200 enquetes handmatig invoeren is echt een hell! Alvast hartelijk bedankt! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 1 december 2009 Nu is je vraag of hier iemand een programma voor kan schrijven? zijn het tekstbestanden of? Is het 1 groot tekstbestand of 200? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 1 december 2009 Ik ga niet je huiswerk maken, dit had je kunnen voorzien. Heb je niet geoefend? Als je een enquete maakt hoort data verwerking erbij. Een echte enquete verwerk je niet in Excel (je kent zeker niet anders) maar in SPSS of SAS. Met name SPSS wordt veel op scholen gebruikt. SPSS kan geautomatiseerd dit invoeren. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 19 december 2009 Macro's maken lijkt me de logischte optie, maar om eerlijk te zijn heb je het best wel verknald: je mag nóóit of te nimmer aan een project beginnen zonder aan de verwerking te denken. Het lijkt er op dat het een geautomatiseerd proces is, dus nou vraag ik me toch echt af waarom je niet meteen alles in een database had gezet. (database=soort van excel, kort door de bocht). Het was echt 3 minuten werk geweest voor iemand met php-kennis, en als ik het goed heb kan je mysql databases (gebruikt met php) direct exporteren naar excel. Dus je hebt drie opties: 1: Een paar weken hard werken met overtypen en turven 2: Een macro schrijven voor de verwerking van de gegevens in Excel 3: De enquete opnnieuw doen, maar nu wél met een beetje fatsoenlijke voorbereiding. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen