anoniem Geplaatst: 29 oktober 2009 Delen Geplaatst: 29 oktober 2009 Hoi allemaal Ik heb een applicatie de enkele waardes inleest (o.a. Temperatuur). Deze waardes wil ik via een webbrowser weergeven, zodat deze overal op te vragen zijn. Het moet wel zo zijn dat deze waardes up to date blijven ook als de pagina nog open staat. Ik heb nog niet zoveel ervaring in web/internet technologien vandaar dat ik graag wil weten op welke manier dit gerealiseerd kan worden. Wat zijn de meest geschikte technieken en programmeertalen hiervoor? Groeten, Peter Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 oktober 2009 Auteur Delen Geplaatst: 29 oktober 2009 Hoi, ja er zijn veel verschillende oplossingen. Ik ga een paar vragen stellen. Jouw vraag is een beetje te algemeen. Heb jij de basis van TCP/IP, HTTP, HTML, client-sided en server-sided technieken? Wat voor een applicatie heb je nu en hoe (of in welke taal of met welke technologie) ontwikkeld? Ben jij ermee in staat om die waardes (zoals temperatuur) naar een databank of een bestand (ASCII, XML ..) weg te schrijven? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 oktober 2009 Auteur Delen Geplaatst: 29 oktober 2009 [quote:f1fc35cab6="piros"]Hoi allemaal Ik heb een applicatie de enkele waardes inleest (o.a. Temperatuur). Deze waardes wil ik via een webbrowser weergeven, zodat deze overal op te vragen zijn. Het moet wel zo zijn dat deze waardes up to date blijven ook als de pagina nog open staat. Ik heb nog niet zoveel ervaring in web/internet technologien vandaar dat ik graag wil weten op welke manier dit gerealiseerd kan worden. Wat zijn de meest geschikte technieken en programmeertalen hiervoor? Groeten, Peter[/quote:f1fc35cab6] Alle programmeer-talen die een web-pagina genereren en waarvan je het resultaat op een (web)server kunt installeren zijn hiervoor geschikt. Of het 'makkelijk' is hangt af van de opbouw van je huidige programma en je eigen kennis. Quote Link naar reactie