Ga naar inhoud

1 klein stukje vb script - image tonen aan de hand van tabel

anoniem

Aanbevolen berichten

Beste leden van dit forum, Zou iemand mij kunnen helpen aan een stukje VB script zodat ik een logo kan koppelen aan een waarde in een database (c.q. tabel). Ik heb namelijk een database gemaakt d.m.v. access met daarin een tabel ,query een formulier en een rapport. Op het formulier heb ik 5 keuzerondjes geplaatst. Dit word ook keurig in de database weer- geven als zijnde 1,2,3,4,5. Nu is het de bedoelding dat er aan de 5 gegevens 5 logo's wordt gekoppeld. Het zijn relatief kleine logo's in een *.GIF formaat dus die kunnen zonder moeite in de database gestopt worden. Ik heb al meerdere keren gezocht naar voorbeelden op het Internet. Zo ben ik te weten gekomen dat ik moet werken met commando's als "IF"en "THEN"? Alleen weet ik niet hoe ik de commando kan door verwijzen naar een tabel in de database. Mijn details: de Database wordt "database1" genoemd de Query wordt "query1" genoemd1 het Formulier wordt "formulier1" genoemd het Rapport wordt "rapport1" genoemd logo1 wordt 1.GIF genoemd logo2 wordt 2.GIF genoemd logo3 wordt 3.GIF genoemd logo4 wordt 4.GIF genoemd De kolomnaam in database1 wordt logo1 genoemd Ik zou het super op prijs stellen als iemand mij hiermee kan helpen, mijn deathline nadert al snel. Met vriendelijke groet, Peter van Egmond
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...