anoniem Geplaatst: 17 september 2009 Delen Geplaatst: 17 september 2009 Ik wilde onlangs beginnen met het scripten in een bepaalde game (emergency 4 oftewel 911 first responders). Tevens wil ik mij al een tijdje verdiepen in programmeren. Ik ben nog compleet 'leek' op het gebied van programmeren. Men heeft mij op een forum aangeraden te beginnen C++. Echter nu ik zo tutorials bekijk (engels en nederlands) lijkt C++ (met microsoft visual C++) mij vrij beperkt om mee te programmeren. Of lijkt dit maar zo? Ik zie alleen maar dat je simpele teksten kunt laten geven door de pc/console, waarop vervolgens weer iets ingevoerd moet worden. Ook veel rekenmachines en andere bereken dingen. klopt mijn idee dat het vrij beperkt is? tell me :D tevens zou ik wel eens willen weten wat in feite nou allemaal mogelijk is met C++ en wat het 'ultieme' is dat je met C++ kunt doen. daarbij (jaja, zo makkelijk zijn jullie er niet af) ;) daarbij wil ik weten of er uitgebreidere C++ programmeertalen zijn en of C++ goed is om mee te beginnen. alvast bedankt Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 september 2009 Auteur Delen Geplaatst: 17 september 2009 Elke programmeertaal heeft een steile leercurve, de een meer dan de ander. Die tekst, programmaregels, die je intypt moet je als je klaar bent omzetten in een exe bestand met een compiler. Je kunt het programma wel in commandline laten lopen, maar dan kun je geen gebruik maken van knoppen/menu's die je erin gezet hebt. Leen eerst eens een boek in de bieb over basis programmeren... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 september 2009 Auteur Delen Geplaatst: 17 september 2009 Visual C++ is behoorlijk krachtig. Wat je aan tutorials ziet, begint natuurlijk heel simpel. Maar je kunt het zo ingewikkeld maken als je wilt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 september 2009 Auteur Delen Geplaatst: 17 september 2009 ok, klinkt logisch ;) hoe maak je dan knoppen/menus in c++? ook zag ik mensen er spellen mee maken? wat is de krachtigsste programmeertaal? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 september 2009 Auteur Delen Geplaatst: 18 september 2009 In visual c++ maak je die knoppen/menu's/vensters gewoon in de (grafische) editor. Vandaar ook "visual". Het krachtigste is uiteraard assembler, maar dat duurt wel even, voor je dat een beetje onder de knie hebt. Je kunt van diverse editors bij microsoft gratis express versies downloaden, bekijk die gewoon eens. http://www.microsoft.com/express/vc/ Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 september 2009 Auteur Delen Geplaatst: 18 september 2009 oké, dank je, wat is het ultieme dat je kunt doen/maken met C++. enige voorbeelden mssn ook? want enige dat ik vind zijn klokjes en spelletjes. wat kan er nog meer mee? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 september 2009 Auteur Delen Geplaatst: 18 september 2009 Bij mijn weten is een groot deel van windows zelf, in visual c++ geschreven. Wat jij ermee kunt, ligt meer aan jou, dan aan de taal/editor. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 september 2009 Auteur Delen Geplaatst: 18 september 2009 [quote:84b5ae7288="remco p"]oké, dank je, wat is het ultieme dat je kunt doen/maken met C++. enige voorbeelden mssn ook? want enige dat ik vind zijn klokjes en spelletjes. wat kan er nog meer mee?[/quote:84b5ae7288]Kijk eens naar gamemaker.... als je daar gek op bent.... http://www.pcmweb.nl/artikel.jsp?rubriek=254787&id=1923761 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 september 2009 Auteur Delen Geplaatst: 18 september 2009 [quote:056204332a="andre@home"][quote:056204332a="remco p"]ok�, dank je, wat is het ultieme dat je kunt doen/maken met C++. enige voorbeelden mssn ook? want enige dat ik vind zijn klokjes en spelletjes. wat kan er nog meer mee?[/quote:056204332a]Kijk eens naar gamemaker.... als je daar gek op bent.... http://www.pcmweb.nl/artikel.jsp?rubriek=254787&id=1923761[/quote:056204332a] ja, weet ik. maar das juist niet wat ik zoek. ik ben niet zo van die simpele games of klokjes:P Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 september 2009 Auteur Delen Geplaatst: 19 september 2009 Wanneer je C++ niet kent, vraag ik me af wat je ermee wilt doen. Het is geen taal die je 1-2-3 leert. En al helemaal niet om er gelijk een groot programma mee te schrijven, en mijn indruk is, dat je dat juist wilt gaan doen. Met (Visual) C++ kan je eigenlijk elk soort programma wel schrijven. De vraag is, of dit de meest handige programeertaal voor je is. Je moet ergens beginnen dus daarvoor moet je dan wel een programmeertaal kiezen. Zelf vind ik C++ niet echt geschikt als eerste programmeertaal. Er zijn teveel eenvoudige zaken die fout kunnen gaan. Je zou C# kunnen overwegen en anders Pascal. Mogelijk is Basic ook een optie, die taal zit tegenwoordig anders in elkaar dan vroeger. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 september 2009 Auteur Delen Geplaatst: 19 september 2009 ok, dus C# is anders dan C++? makkelijker of wat? en anders basic of pascal proberen? weet iemand een goeie tutorial voor pascal? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 september 2009 Auteur Delen Geplaatst: 19 september 2009 Hallo Remco, BASIC? Probeer eens een gratis BASIC www.justbasic.com Een tutorial in het Nederlands is te vinden via het Nederlandse Liberty BASIC forum. Maar is er wat mis met Visual BASIC? Abcott Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 september 2009 Auteur Delen Geplaatst: 20 september 2009 Veel programmeer programma's zijn toch aardig stevig aan de prijs (met compiler...). Helaas is TurboDelphi niet meer vrij... Met puur basic lijkt het me niet eenvoudig om "eenvoudig" een windows-achtige omgeving te maken, visual basics is duur.... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 september 2009 Auteur Delen Geplaatst: 20 september 2009 Ga op zoek naar de express edities van de Microsoft Visual talen zoals C#. Misschien goed om je meer te verdiepen in C, C++ en C#. Deze talen zijn echt niet hetzelfde hoewel C++ wel gebruikt kan worden als C. Ik vind C# gewoon heel anders. Als het er op aankomt, kan je nog steeds veel C programmeertaal specifiek fouten maken ... Volgens mij heeft Borland ook nog gratis versies software. Waaronder Delphi Pascal. De lastigste beperking is, dacht ik, dat er maar 1 Borland programma geinstalleerd mag zijn. Vanwege die beperking heb ik toendertijd die versies nooit geïnstalleerd en gebruikt. Niet zo handig van hun, tenzij men hun produkt niet gepromoot wil hebben. Verder kan je in de public domain sector ook compilers vinden. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen