anoniem Geplaatst: 17 september 2009 Delen Geplaatst: 17 september 2009 Ik wilde onlangs beginnen met het scripten in een bepaalde game (emergency 4 oftewel 911 first responders). Tevens wil ik mij al een tijdje verdiepen in programmeren. Ik ben nog compleet 'leek' op het gebied van programmeren. Men heeft mij op een forum aangeraden te beginnen C++. Echter nu ik zo tutorials bekijk (engels en nederlands) lijkt C++ (met microsoft visual C++) mij vrij beperkt om mee te programmeren. Of lijkt dit maar zo? Ik zie alleen maar dat je simpele teksten kunt laten geven door de pc/console, waarop vervolgens weer iets ingevoerd moet worden. Ook veel rekenmachines en andere bereken dingen. klopt mijn idee dat het vrij beperkt is? tell me :D tevens zou ik wel eens willen weten wat in feite nou allemaal mogelijk is met C++ en wat het 'ultieme' is dat je met C++ kunt doen. daarbij (jaja, zo makkelijk zijn jullie er niet af) ;) daarbij wil ik weten of er uitgebreidere C++ programmeertalen zijn en of C++ goed is om mee te beginnen. alvast bedankt Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 september 2009 Auteur Delen Geplaatst: 17 september 2009 Elke programmeertaal heeft een steile leercurve, de een meer dan de ander. Die tekst, programmaregels, die je intypt moet je als je klaar bent omzetten in een exe bestand met een compiler. Je kunt het programma wel in commandline laten lopen, maar dan kun je geen gebruik maken van knoppen/menu's die je erin gezet hebt. Leen eerst eens een boek in de bieb over basis programmeren... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 september 2009 Auteur Delen Geplaatst: 17 september 2009 Visual C++ is behoorlijk krachtig. Wat je aan tutorials ziet, begint natuurlijk heel simpel. Maar je kunt het zo ingewikkeld maken als je wilt. Quote Link naar reactie