Ga naar inhoud

VBA Excel variable meegeven tussen forms

anoniem

Aanbevolen berichten

Beste, Ik ben bezig met het bouwen van een admin programma in Excel (2003). Voor eigen gebruik Nu heb ik een invoer scherm gebouwd en afhankelijk van de daar ingevulde waarden wordt er dan wel of niet een tweede scherm aangegroepen. De opgegeven informatie wordt in rij binnen de excel sheet geplaats. Nu bepaal ik de rij waar de informatie moeten komen te staan door middel van de volgende code: [code:1:1414720ff9] Dim rij As Integer 'Bepaalde rij waar de nieuwe transactie moet komen: rij = Sheet3.Range("A65536").End(xlUp).Row rij = rij + 1 [/code:1:1414720ff9] Nu wil ik de variable rij meegeven naar de volgende het volgende form zodat ik deze code niet bij iedere scherm hoeft te herhalen. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Link naar reactie
Hi Tonny, Bedankt voor je antwoord maar als ik rij als public aanmaak, kan ik deze niet vullen met de code: [code:1:9da439f106] rij = Sheet3.Range("A65536").End(xlUp).Row [/code:1:9da439f106] Ik krijg dan de volgende fout melding dat de code buiten procedure valt. Wanneer ik de variable rij in het eerst form vul blijft deze leeg in het volgende form. gr Bart
Link naar reactie
Hoi Bart, Heb je variabele wel buiten de procedure gedeclareerd? Dus niet zo: [code:1:0ab52f8242]Sub blaat() public rij as long rij = Sheet3.Range("A65536").End(xlUp).Row End sub[/code:1:0ab52f8242] maar zo: [code:1:0ab52f8242]public rij as long Sub blaat() rij = Sheet3.Range("A65536").End(xlUp).Row End sub[/code:1:0ab52f8242]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...