Ga naar inhoud

[VB6] Form openen en ontop geopend blijven

anoniem

Aanbevolen berichten

• 5 weken later...
Voorbeeld: 1. maak form1 met button en timer timer: enabled=false, interval=500 (ms) 2. maak form2 met button Form1: [code:1:273fb0b7ae]Private Sub Command1_Click() Timer1.Enabled = True Form2.Show vbModal, Me Timer1.Enabled = False End Sub Private Sub Timer1_Timer() If Form2.Visible = True Then Form2.SetFocus End If End Sub [/code:1:273fb0b7ae] form2: [code:1:273fb0b7ae]Private Sub Command1_Click() Me.Hide End Sub [/code:1:273fb0b7ae] Het is wat onrustig, maar ik vond geen 'StayOnTop' eigenschap...
Link naar reactie
[quote:6024d05783="MaartenW"]... Het is wat onrustig, maar ik vond geen 'StayOnTop' eigenschap...[/quote:6024d05783] In Delphi zou je dat in geval van nood met de windows-api kunnen doen : [code:1:6024d05783] SetWindowPos( Handle, HWND_TOPMOST, 0, 0, 0, 0, SWP_NOACTIVATE or SWP_NOMOVE or SWP_NOSIZE); [/code:1:6024d05783] Dit zou de vergelijkbare code zijn voor VB : http://www.visualbasic.happycodings.com/Forms/code31.html btw : in Delphi is het de 'formstyle'-property van het form waar je kunt instellen dat het 'stay on top' het gedrag is dat je wilt hebben.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...