Ga naar inhoud

[VBA + Excel] 2 cellen met een lus selecteren.

Aanbevolen berichten

Ik kom er even niet meer uit, ik wil 2 cellen selecteren maar ik heb een fout in mijn code, een haakje of een teken verkeerd. [code:1:b1651b7c7a] ("A"+ CStr(i) : "B" + CStr(i)).Select [/code:1:b1651b7c7a] Als fout geeft hij aan dat hij nog een haakje of een scheidingsteken verwacht. Welke fout maak ik?
Link naar reactie
[quote:de5170440a="diniz"] [code:1:de5170440a] ("A"+ CStr(i) : "B" + CStr(i)).Select [/code:1:de5170440a] Als fout geeft hij aan dat hij nog een haakje of een scheidingsteken verwacht. Welke fout maak ik?[/quote:de5170440a] Als het goed is, wordt ook de fout geselecteerd: het gaat om de dubbele punt. Bovenstaande code levert de volgende string op (met i = 1): "A1" : "B1", terwijl je dit verwacht: "A1:B1". Onderstaande code werkt: [code:1:de5170440a]("A" + Cstr(i) +":B" + Cstr(i)).Select[/code:1:de5170440a]
Link naar reactie
[quote:7fec155a48="diniz"] [code:1:7fec155a48] ("A"+ CStr(i) : "B" + CStr(i)).Select[/code:1:7fec155a48] Welke fout maak ik?[/quote:7fec155a48]De dubbele punt moet ook tussen haakjes (zoals door de vorige beantwoorder al aangegeven), maar daarnaast moet je ook aangeven welk object je wil selecteren. Dat zijn een aantal cellen en die vormen een range. De code wordt dan: [code:1:7fec155a48]Range("A" + CStr(i) & ":B" + CStr(i)).Select[/code:1:7fec155a48]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...