anoniem Geplaatst: 19 april 2009 Delen Geplaatst: 19 april 2009 heb ik nu een programma'tje gemaakt, 45 Minuten PC'en 15 minuten rust :) dit programma zorgt er voor dat na 45 minuten je scherm op doorzichtig zwart word gezet en dat die 15 minuten zo blijft! ook heeft het 45 minuten countdown schermpje een doorzichtigheid van 70% waardoor je er amper last van hebt! ook zie je een beetje (90% opaciteit) je desktop als je in het 15 minuten scherm uitkomt! Screenshots: [img:e7f69427c6]http://i67.photobucket.com/albums/h290/remontje4/kit_StandardScreen.png[/img:e7f69427c6] 15 minuten scherm is nog onderweg, evenals download link Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 april 2009 Auteur Delen Geplaatst: 19 april 2009 verkopen aan een blad als ouders van nu... die ouders (en kids?) zitten daar op te wachten...;-) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 april 2009 Auteur Delen Geplaatst: 20 april 2009 [quote:bdae723183="katrien"]verkopen aan een blad als ouders van nu... die ouders (en kids?) zitten daar op te wachten...;-)[/quote:bdae723183] sarcastisch of?? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 april 2009 Auteur Delen Geplaatst: 20 april 2009 Zo'n programma moesten ze standaard op iedere computer zetten. Dan zouden 90% van alle RSI problemen opgelost zijn :D. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 april 2009 Auteur Delen Geplaatst: 20 april 2009 [quote:6e7f878973="WMP"]Zo'n programma moesten ze standaard op iedere computer zetten. Dan zouden 90% van alle RSI problemen opgelost zijn :D.[/quote:6e7f878973] Juist ja. En 90% extra korte lonten de werkvloer als beloning. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 april 2009 Auteur Delen Geplaatst: 20 april 2009 precies ... je wilt niet weten hoe frustrerend het is als zo'n irritant programma je pc blokkeerd vanwege de 'verplichte' rust na 2 uur beeldschermwerk. Er zijn er die dat dan enigszins goed aanpakken door een sluimer-functie in te bouwen die je 'even' iets laat afmaken, maar dan nog ... je aanwennen om elke 2 uur een kop koffie/thee/soep/etc. te halen bij de automaat is veel beter en gezonder. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 april 2009 Auteur Delen Geplaatst: 21 april 2009 [quote:f765131cb7="WMP"]Zo'n programma moesten ze standaard op iedere computer zetten. Dan zouden 90% van alle RSI problemen opgelost zijn :D.[/quote:f765131cb7] Laten we aub eens ophouden met RSI-problemen verhelpen met allerlei lapmiddelen als softwareprogrammatjes en van die ergonomische rommel. De meeste klachten worden toch veroorzaakt door als een zoutzak achter de pc te zitten, geen pauzes nemen (te druk) en verkrampte werkhouding (stress) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 april 2009 Auteur Delen Geplaatst: 21 april 2009 Tsjah, zoiets zou ik in principe ook kunnen maken. Je moet jezelf gewoon aanleren om gewoon af en toe eventjes achter je scherm vandaan te gaan.. eventjes roken, thee drinken of ander werk gaan doen. Zo'n programma lijkt leuk, maar heeft super veel nadelen voor in een werkomgeving. Voor een gezin die graag wilt dat hun zoontje/dochter niet te lang achter de pc zit zou het wel leuk zijn. Maar verder dan dat kan je niet gaan zitten. Zoiets zou je moeten maken.. maar dan dat ze het autmatisch zelf kunnen in en afstellen. Dat ze een verplichting maken van rust van 30 min. per dag. Programma moet zelf een logboek bijhouden zodat de systeembeheer het af en toe kan controleren. Het kan 100x beter.. ik zou zeggen, stop er meer denk tijd in en moeite.. dan kan je nog wel op iets leuks uitkomen. Succes! :) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 april 2009 Auteur Delen Geplaatst: 21 april 2009 Is ook een gratis programmaatje voor beschikbaar waarbij je verschillende zaken kan instellen. www.gratissoftwaresite.nl/workrave.html Maar ik ben het met een paar voorgangers eens dat het heel irritant werkt. Op mijn werk hebben we Workpace maar dat het ik uit frustratie eraf gegooid. Er zijn betere manieren om geen RSI op te lopen. Bijvoorbeeld: Zelfdicipline door bijvoorbeeld zelf één keer per uur zelf wat rust te nemen (kop koffie drinken). Een goede houding achter een PC innemen, www.houdingenbeweging.nl/GezondPC.pdf Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 april 2009 Auteur Delen Geplaatst: 21 april 2009 [quote:f8be366e8d="wessma"]Tsjah, zoiets zou ik in principe ook kunnen maken. Je moet jezelf gewoon aanleren om gewoon af en toe eventjes achter je scherm vandaan te gaan.. eventjes roken, thee drinken of ander werk gaan doen. Zo'n programma lijkt leuk, maar heeft super veel nadelen voor in een werkomgeving. Voor een gezin die graag wilt dat hun zoontje/dochter niet te lang achter de pc zit zou het wel leuk zijn. Maar verder dan dat kan je niet gaan zitten. Zoiets zou je moeten maken.. maar dan dat ze het autmatisch zelf kunnen in en afstellen. Dat ze een verplichting maken van rust van 30 min. per dag. Programma moet zelf een logboek bijhouden zodat de systeembeheer het af en toe kan controleren. Het kan 100x beter.. ik zou zeggen, stop er meer denk tijd in en moeite.. dan kan je nog wel op iets leuks uitkomen. Succes! :)[/quote:f8be366e8d] zeer goede post, bedankt. door jouw heb ik weer een aantal ideeën :) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 april 2009 Auteur Delen Geplaatst: 23 april 2009 Geef een signaaltje twee of drie minuutjes van te voren, voor kinderen zal het vooral vervelend zijn als ze INEENS niet meer met hun vriendjes en vriendinnetjes kunnen praten omdat de pc 'vaststaat'. Zorg dat ze het niet kunnen ontwijken met win+l en dergelijke, en sla een "HasHadPause" variable ergens op zodat ook een reset van de PC niet werkt ;) En geef een duidelijker bericht weer (oa maak er minuten/seconden van) waarom de pc ineens vast staat, vooral de eerste keer dat iemand het programma gebruikt is dat wel zo handig dat ze weten wat er gebeurd Welke taal gebruik je? PS leuke sig :') not PS2 er klopt niet echt veel van je site Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 april 2009 Auteur Delen Geplaatst: 24 april 2009 Ik heb zoiets ooit voor me vader gemaakt zodat ie sneller thuis zou komen van zijn werk. Deze ging kwart voor zes af, en om zes uur sloot de pc automatisch af. Hij was volledig gemaakt in Visual basic.... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 april 2009 Auteur Delen Geplaatst: 25 april 2009 VB.NET :oops: [quote:344c03d3ac="Lodyx"][..] Welke taal gebruik je? [..] [/quote:344c03d3ac] Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen