anoniem Geplaatst: 19 april 2009 Delen Geplaatst: 19 april 2009 Hallo allemaal, Ik heb een stukje gelezen over pointers in c++, en ik geloof dat ik het al aardig snap. Nu heb ik dit gemaakt in Dev-C++: [code:1:70555a1399]#include <iostream> using namespace std; int a; int* b; int** c; b=&a; c=&b;[/code:1:70555a1399] Dit is maar een klein stukje van de code, er onder staan nog dingen om a, b, en c op het scherm te tonen (dmv cout). Maar ik krijg bij het compileren de volgende error: [quote:70555a1399]Line 8: expected constructor, destructor, or type conversion before '=' token [/quote:70555a1399] Dat is raar, want ik heb het vergeleken met wat voorbeelden uit tutorials, en het is precies hetzelfde (behalve de variabele-namen enz.). Wat ook raar is, is dat deze code wél werkt: [code:1:70555a1399]#include <iostream> using namespace std; int a; int* b=&a; int** c=&b;[/code:1:70555a1399]Terwijl de inhoud in feite precies hetzelfde is. Is er iemand die dit herkend, of die dit op kan lossen? Alvast bedankt, tidob1 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 april 2009 Auteur Delen Geplaatst: 19 april 2009 De main functie ontbreekt. Maak er eens dit van: [code:1:ca47e7fc44]#include <iostream> using namespace std; int main() { int a; int* b; int** c; b=&a; c=&b; return 0; }[/code:1:ca47e7fc44] De rest van je code moet ook in de main functie (voor "return 0;") staan. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 april 2009 Auteur Delen Geplaatst: 19 april 2009 Verhip, dat klopt. Ik dacht dat je ook variabelen kon declareren buiten de main-functie (want die had ik wel, ik had hem alleen niet erbij gezet). Ik heb nu dit: [code:1:e1c1d34e2e]#include <iostream> using namespace std; int a; int* b; int** c; int main() { b=&a; c=&b; cout << "De waarde van a is: " << a << endl; cout << "b bevat de geheugenplek van a. b is: " << b << endl; cout << "b staat zelf ook in het geheugen, op plek c. c is: " << c << endl; system("pause"); return 0; }[/code:1:e1c1d34e2e]En het werkt perfect, bedankt :D Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen