Ga naar inhoud

[C++]Rare fout in Dev-C++?

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Ik heb een stukje gelezen over pointers in c++, en ik geloof dat ik het al aardig snap. Nu heb ik dit gemaakt in Dev-C++: [code:1:70555a1399]#include <iostream> using namespace std; int a; int* b; int** c; b=&a; c=&b;[/code:1:70555a1399] Dit is maar een klein stukje van de code, er onder staan nog dingen om a, b, en c op het scherm te tonen (dmv cout). Maar ik krijg bij het compileren de volgende error: [quote:70555a1399]Line 8: expected constructor, destructor, or type conversion before '=' token [/quote:70555a1399] Dat is raar, want ik heb het vergeleken met wat voorbeelden uit tutorials, en het is precies hetzelfde (behalve de variabele-namen enz.). Wat ook raar is, is dat deze code wél werkt: [code:1:70555a1399]#include <iostream> using namespace std; int a; int* b=&a; int** c=&b;[/code:1:70555a1399]Terwijl de inhoud in feite precies hetzelfde is. Is er iemand die dit herkend, of die dit op kan lossen? Alvast bedankt, tidob1
Link naar reactie
Verhip, dat klopt. Ik dacht dat je ook variabelen kon declareren buiten de main-functie (want die had ik wel, ik had hem alleen niet erbij gezet). Ik heb nu dit: [code:1:e1c1d34e2e]#include <iostream> using namespace std; int a; int* b; int** c; int main() { b=&a; c=&b; cout << "De waarde van a is: " << a << endl; cout << "b bevat de geheugenplek van a. b is: " << b << endl; cout << "b staat zelf ook in het geheugen, op plek c. c is: " << c << endl; system("pause"); return 0; }[/code:1:e1c1d34e2e]En het werkt perfect, bedankt :D
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...