anoniem Geplaatst: 6 april 2009 Delen Geplaatst: 6 april 2009 hoi, ik heb dit artikeltje hier: [quote:6237ffdfda] If you try to access command prompt at school/work by either a .bat file or from run and you get this message "The command prompt has been disabled by your administrator" thens its been blocked, well duh. To get round it make a new shortcut to Code: REG add HKCUSoftwarePoliciesMicrosoftWindowsSystem /v DisableCMD /t REG_DWORD /d 0 /f and it will unblock it on your pc until you log out. [/quote:6237ffdfda] waar word gesproken over die shortcut, nou wil ik die dus draaien vanuit een VB.NET app, hoe doe ik dit? ik wil liever niet met VB.NET's registry functie werken (vind ik irritant) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 april 2009 Auteur Delen Geplaatst: 6 april 2009 *eh* zonder de registry-klasses kom jij niet eens in de buurt van de registry, dus je zult wel moeten. Overigens kan (een goede) admin jouw de toegang tot de registry ontzeggen, dus of dit truukje gaat helpen is maar de vraag. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 april 2009 Auteur Delen Geplaatst: 6 april 2009 hrm ik heb idd ge toegang to regedit.exe en het is alleen aditable by admin, kan ik admin perms verkrijgen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 april 2009 Auteur Delen Geplaatst: 6 april 2009 *eh* als je dat had dan hadden ze ook je toegang gegeven tot de commandline ;) Die lui zijn echt niet gek hoor. Waarom vraag je niet gewoon aan je systeembeheerder om je te helpen met wat je dan ook van plan bent. Wie weet kan het ook zonder commandline commando's ... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 april 2009 Auteur Delen Geplaatst: 8 april 2009 school pc's haha die sysop geeft me niks :O Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 april 2009 Auteur Delen Geplaatst: 21 april 2009 hoe ik het omzeil: klik rechts, dan op nieuw, dan op tekstbestand. Noem het blabla.txt of zoiets. Dan open je het bestandje, en typ je [code:1:5a93d7b98a]COMMAND.COM[/code:1:5a93d7b98a], en je slaat het op als zoiets als [code:1:5a93d7b98a]Commando.bat[/code:1:5a93d7b98a], en je zorgt dat bij opslaan als type "Alle bestanden" staat. Daarna kan je dubbelklikken op je nieuwe bestandje, en voila, je hebt command.com, de DOS-versie van cmd (op sommige punten beperkter, op andere punten uitgebreider) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 april 2009 Auteur Delen Geplaatst: 21 april 2009 geblockt Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 april 2009 Auteur Delen Geplaatst: 21 april 2009 tja ... moet je maar eens lief wezen voor je systeembeheerder :p Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen