Ga naar inhoud

[VB.NET] Registery Key editing

Aanbevolen berichten

hoi, ik heb dit artikeltje hier: [quote:6237ffdfda] If you try to access command prompt at school/work by either a .bat file or from run and you get this message "The command prompt has been disabled by your administrator" thens its been blocked, well duh. To get round it make a new shortcut to Code: REG add HKCUSoftwarePoliciesMicrosoftWindowsSystem /v DisableCMD /t REG_DWORD /d 0 /f and it will unblock it on your pc until you log out. [/quote:6237ffdfda] waar word gesproken over die shortcut, nou wil ik die dus draaien vanuit een VB.NET app, hoe doe ik dit? ik wil liever niet met VB.NET's registry functie werken (vind ik irritant)
Link naar reactie
  • 2 weken later...
hoe ik het omzeil: klik rechts, dan op nieuw, dan op tekstbestand. Noem het blabla.txt of zoiets. Dan open je het bestandje, en typ je [code:1:5a93d7b98a]COMMAND.COM[/code:1:5a93d7b98a], en je slaat het op als zoiets als [code:1:5a93d7b98a]Commando.bat[/code:1:5a93d7b98a], en je zorgt dat bij opslaan als type "Alle bestanden" staat. Daarna kan je dubbelklikken op je nieuwe bestandje, en voila, je hebt command.com, de DOS-versie van cmd (op sommige punten beperkter, op andere punten uitgebreider)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...