anoniem Geplaatst: 14 maart 2009 Delen Geplaatst: 14 maart 2009 Hoi Forum'ers, Ik wil graag een Windows applicatie gaan maken. Ik maakte al een programmatje met VB maar ik wil een applicatie maken zoals ([url]http://www.schoolmaster.nl/Producten/MagisterFunctionaliteit/tabid/84/language/nl-NL/Default.aspx[/url]) 'Magister'. Weet iemand of een andere software mij hierbij kan helpen? Bedankt! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 maart 2009 Auteur Delen Geplaatst: 14 maart 2009 Om met vB een applicatie te maken heb je een compiler nodig en die is niet gratis voor VB (duur zelfs meen ik). Voor doorzetters is er vrije waren... Turbo Delphi (met compiler!) en Octave (Matlab kloon) ook met compiler. De leercurve is stijl.... maar het kan... maar je moet opnieuw programmeren want je kunt er geen VB mee compilen.... De pro versie van Vb kost geloof ik een paar duizend euro... Matlab ook... (veel meer zelfs..) Turbo Delphi en Octave: Beiden hebben veel aanhangers, forums hierover heb je zo gevonden... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 maart 2009 Auteur Delen Geplaatst: 14 maart 2009 [quote:1da83dd1ff="andre@home"]Om met vB een applicatie te maken heb je een compiler nodig en die is niet gratis voor VB (duur zelfs meen ik). Voor doorzetters is er vrije waren... Turbo Delphi (met compiler!) en Octave (Matlab kloon) ook met compiler. De leercurve is stijl.... maar het kan... maar je moet opnieuw programmeren want je kunt er geen VB mee compilen.... De pro versie van Vb kost geloof ik een paar duizend euro... Matlab ook... (veel meer zelfs..) Turbo Delphi en Octave: Beiden hebben veel aanhangers, forums hierover heb je zo gevonden...[/quote:1da83dd1ff] Ik vraag me juist af of er een programma bestaat dat je een software kan bouwen in die layout van 'Magister'. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 maart 2009 Auteur Delen Geplaatst: 14 maart 2009 Als je goed kunt programmeren kan dat in principe overal mee..... Alleen als je bijv richting Java gaat das een andere richting.... Als je denkt dat dit plug en play is.... vergeet het maar... goed programmeren, met welk programma dan ook, is vakwerk... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 maart 2009 Auteur Delen Geplaatst: 14 maart 2009 [quote:7404cb3b12="andre@home"]Als je goed kunt programmeren kan dat in principe overal mee..... Alleen als je bijv richting Java gaat das een andere richting.... Als je denkt dat dit plug en play is.... vergeet het maar... goed programmeren, met welk programma dan ook, is vakwerk...[/quote:7404cb3b12] Dus je die hele layout is een code. Is die ergens te vinden? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 maart 2009 Auteur Delen Geplaatst: 14 maart 2009 Als het open source is wel... anders is de auteur eigenaar en kun je het misschien van hem kopen..... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 maart 2009 Auteur Delen Geplaatst: 14 maart 2009 [quote:3038e440aa="andre@home"]Als het open source is wel... anders is de auteur eigenaar en kun je het misschien van hem kopen.....[/quote:3038e440aa] De layout van 'Magister' ziet het zelfde eruit als die van 'MegaMix' van Soundsoft. Heeft iemand een idee waarnaar je moet zoeken? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 maart 2009 Auteur Delen Geplaatst: 14 maart 2009 stuur ze een mail... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 maart 2009 Auteur Delen Geplaatst: 14 maart 2009 [quote:f84087874b="andre@home"]stuur ze een mail...[/quote:f84087874b] Ik krijg daar geen reactie op :S Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 maart 2009 Auteur Delen Geplaatst: 15 maart 2009 Misschien weekend... :roll: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 maart 2009 Auteur Delen Geplaatst: 15 maart 2009 Nee, ik heb het al 3 weken geleden gestuurd. Helpt het als ik zeg dat het de zelfde layout is als Microsoft Office 2007 (Outlook, word, ect.) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 maart 2009 Auteur Delen Geplaatst: 15 maart 2009 Das allemaal beschermde software... spijt me maar kom eens onder die steen vandaan en zie dat dit gewoon werk van anderen is waar je voor moet betalen... of je maakt het zelf met eerder genoemde programma's.. Succes! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 maart 2009 Auteur Delen Geplaatst: 17 maart 2009 Daar heb je 3rd party componenten voor in Delphi : http://www.alphaskins.com : er is een gratis versie met beperkingen en een volledige licentie (echt een koopje). Als je met .Net overweg kunt (Visual Studio 2008 Express is gratis) zul je eens in het WPF (Windows Presentation Foundation) spul moeten duiken. Maar het beste is en blijft eerst een ontwerp te maken voor je programma en dan pas te beginnen. Laat je niet misleiden door te denken dat 'soft'ware zacht en makkelijk te (her)vormen is. De man met die hamer komt je dan beslist een keer tegen op het moment dat je er totaal niet klaar voor bent. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 maart 2009 Auteur Delen Geplaatst: 21 maart 2009 [quote:a4a6aef253="JaFO"]Daar heb je 3rd party componenten voor in Delphi : http://www.alphaskins.com : er is een gratis versie met beperkingen en een volledige licentie (echt een koopje). Als je met .Net overweg kunt (Visual Studio 2008 Express is gratis) zul je eens in het WPF (Windows Presentation Foundation) spul moeten duiken. Maar het beste is en blijft eerst een ontwerp te maken voor je programma en dan pas te beginnen. Laat je niet misleiden door te denken dat 'soft'ware zacht en makkelijk te (her)vormen is. De man met die hamer komt je dan beslist een keer tegen op het moment dat je er totaal niet klaar voor bent.[/quote:a4a6aef253] Heeft u directe download links met wat ik moet downloaden daarvoor? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 maart 2009 Auteur Delen Geplaatst: 21 maart 2009 http://www.codegear.com/downloads/free/turbo Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 maart 2009 Auteur Delen Geplaatst: 21 maart 2009 [quote:af41f088f3="andre@home"]http://www.codegear.com/downloads/free/turbo[/quote:af41f088f3] en van die skin? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 maart 2009 Auteur Delen Geplaatst: 21 maart 2009 Die moet je zelf daar mee maken, met een form.... anders moet je die plugins hebben.... maar die moet je kopen... 3rd party.... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 maart 2009 Auteur Delen Geplaatst: 21 maart 2009 Visual Studie 2008 express edition misschien? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 maart 2009 Auteur Delen Geplaatst: 21 maart 2009 [quote:03e3e4b3dd="BassWave"]Visual Studie 2008 express edition misschien?[/quote:03e3e4b3dd] Dat gebruik ik jha, weet ue er iets voor? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 maart 2009 Auteur Delen Geplaatst: 21 maart 2009 ik zou het boek van Andre Obelink, Visual Basic 2008 eens gaan lezen ;) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen