Ga naar inhoud

Windows applicatie maken, welk programma?

Aanbevolen berichten

Hoi Forum'ers, Ik wil graag een Windows applicatie gaan maken. Ik maakte al een programmatje met VB maar ik wil een applicatie maken zoals ([url]http://www.schoolmaster.nl/Producten/MagisterFunctionaliteit/tabid/84/language/nl-NL/Default.aspx[/url]) 'Magister'. Weet iemand of een andere software mij hierbij kan helpen? Bedankt!
Link naar reactie
Om met vB een applicatie te maken heb je een compiler nodig en die is niet gratis voor VB (duur zelfs meen ik). Voor doorzetters is er vrije waren... Turbo Delphi (met compiler!) en Octave (Matlab kloon) ook met compiler. De leercurve is stijl.... maar het kan... maar je moet opnieuw programmeren want je kunt er geen VB mee compilen.... De pro versie van Vb kost geloof ik een paar duizend euro... Matlab ook... (veel meer zelfs..) Turbo Delphi en Octave: Beiden hebben veel aanhangers, forums hierover heb je zo gevonden...
Link naar reactie
[quote:1da83dd1ff="andre@home"]Om met vB een applicatie te maken heb je een compiler nodig en die is niet gratis voor VB (duur zelfs meen ik). Voor doorzetters is er vrije waren... Turbo Delphi (met compiler!) en Octave (Matlab kloon) ook met compiler. De leercurve is stijl.... maar het kan... maar je moet opnieuw programmeren want je kunt er geen VB mee compilen.... De pro versie van Vb kost geloof ik een paar duizend euro... Matlab ook... (veel meer zelfs..) Turbo Delphi en Octave: Beiden hebben veel aanhangers, forums hierover heb je zo gevonden...[/quote:1da83dd1ff] Ik vraag me juist af of er een programma bestaat dat je een software kan bouwen in die layout van 'Magister'.
Link naar reactie
[quote:7404cb3b12="andre@home"]Als je goed kunt programmeren kan dat in principe overal mee..... Alleen als je bijv richting Java gaat das een andere richting.... Als je denkt dat dit plug en play is.... vergeet het maar... goed programmeren, met welk programma dan ook, is vakwerk...[/quote:7404cb3b12] Dus je die hele layout is een code. Is die ergens te vinden?
Link naar reactie
Daar heb je 3rd party componenten voor in Delphi : http://www.alphaskins.com : er is een gratis versie met beperkingen en een volledige licentie (echt een koopje). Als je met .Net overweg kunt (Visual Studio 2008 Express is gratis) zul je eens in het WPF (Windows Presentation Foundation) spul moeten duiken. Maar het beste is en blijft eerst een ontwerp te maken voor je programma en dan pas te beginnen. Laat je niet misleiden door te denken dat 'soft'ware zacht en makkelijk te (her)vormen is. De man met die hamer komt je dan beslist een keer tegen op het moment dat je er totaal niet klaar voor bent.
Link naar reactie
[quote:a4a6aef253="JaFO"]Daar heb je 3rd party componenten voor in Delphi : http://www.alphaskins.com : er is een gratis versie met beperkingen en een volledige licentie (echt een koopje). Als je met .Net overweg kunt (Visual Studio 2008 Express is gratis) zul je eens in het WPF (Windows Presentation Foundation) spul moeten duiken. Maar het beste is en blijft eerst een ontwerp te maken voor je programma en dan pas te beginnen. Laat je niet misleiden door te denken dat 'soft'ware zacht en makkelijk te (her)vormen is. De man met die hamer komt je dan beslist een keer tegen op het moment dat je er totaal niet klaar voor bent.[/quote:a4a6aef253] Heeft u directe download links met wat ik moet downloaden daarvoor?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...