Ga naar inhoud

HTML/CSS naar -> ?

anoniem

Aanbevolen berichten

ik wil graag wat meer leren. Ik kan nu HTML en CSS, de basis dus. Wat is een handige taal om verder mee te gaan? PHP? Ik wil een taal kunnen die - (redelijk) makkelijk is - goed aansluit op HTML/CSS - waar veel (goede) tutorials te vinden zijn op het net - waar je aardig wat mee kan daarbij vraag ik ook om links om met die programmeertaal te beginnen alvast bedankt
Link naar reactie
Je zou ook voor asp.net kunnen kiezen. Het is (zeker tegenwoordig) net alsof je een 'normale' windows-applicatie schrijft en je hoeft je niet in allerlei kromme bochten te wringen als je het er ook nog eens mooi wilt laten uitzien doordat je alles wat je maar wilt tot je beschikking hebt. Daarbij zijn de tools die je een flink stuk geavanceerder en is de ontwikkelomgeving gratis : http://www.microsoft.com/express/vwd/ php doet mij echt denken aan een bijelkaar geraapt zooitje dat min of meer toevallig werkt en waar je je een ongeluk zoekt naar fouten. Maar denk er vooral aan dat je er eerst voor moet zorgen dat je ontwerp goed is! De taalkeuze is dan opeens een stuk minder belangrijk ...
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Aangezien je HTML en CSS kan zou ik ook kiezen voor PHP. Het is vrij gemakkelijk om te leren en eenmaal je PHP kan is het zeer gemakkelijk om andere talen als Java, C#, Perl, Python, ... te leren omdat de syntax gelijkaardig is. [quote:c1a9f834cd="JaFO"] php doet mij echt denken aan een bijelkaar geraapt zooitje dat min of meer toevallig werkt en waar je je een ongeluk zoekt naar fouten.[/quote:c1a9f834cd] Dit is weer zo'n opmerking van iemand die 5 jaar geleden een negatief artikel heeft gelezen over PHP en denkt dat in die 5 jaar er nog niets veranderd is. Wat jij zegt was mss waar bij PHP1 maar we zitten ondertussen al aan PHP5 (binnekort aan PHP6) en het is zeker geen bijeenraapsel meer.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...