Ga naar inhoud

NIEUW @ programmeer talen

anoniem

Aanbevolen berichten

hallo ik wil wat meer te weten komen over ''programeertalen'' ik heb wel eens kleine .vbsjes en .batjes gemaakt maar ik wil echt een taal leren waar je wat aanhebt ik heb al een engelse cussus HTML gedaan maar daar schoot ik niet veel mee op dus heeft iemand een goede site waar je veel verschillende programmeer taalen bij elkaar hebt? groetjes niel
Link naar reactie
Het lijkt me belangrijker om eerst na te denken over wat je wil maken. Je zegt dat je al begonnen bent met HTML.. als je verder de webwereld in wil duiken kun je bijvoorbeeld kijken naar asp.net (C#), jsp of php. Als je echt applicaties wil maken kun je bijvoorbeeld kijken naar C#, C, C++ of java. Op het forum staan wel meerdere discussies over welke taal het beste is om mee te beginnen..
Link naar reactie
hallo ik heb even op die site gekeken maar waar kan ik dan wat lezen over die taal want ik zag niks duidelijk ? en wat zou je bijvoorbeeld met Qbasics ?? ik zou best kleine programmatjes zoals kalendertjes of hele kleine spletjes zou galgje, ik had op youtube wel een script gezien (.bat) en het werkte ook maar ik snapte niet waarom?
Link naar reactie
C# is ook eenvoudig ... en heeft als voordeel dat je er 'in het echt' een stuk meer aan zult hebben dan aan Basic dat (zoals de naam al aangeeft) te simpel is. Het probleem is dat (goed) programmeren niet iets is wat een niet-techneut ooit zal kunnen leren. Je moet wat concepten snappen die ook niet op een hele simpele manier uitgelegd kunnen worden. En voordat je uberhaupt een toets aanraakt is het verstandig om een goed ontwerp te hebben. Het maken van een (goed) programma is als het bouwen van een huis. Dat zal nooit lukken door wat stenen en cement te kopen en dan zo maar ergens te beginnen ... Je hebt een bouwplan en heel wat meer kennis dan alleen het metselen van een muurtje nodig. Doe je dat niet dan beland je binnen de kortste keren in een situatie die niet meer te overzien is en stort je huis bij het minste geringste zuchtje wind als een kaartenhuis in elkaar.
Link naar reactie
[quote:5b82ebd51a]Het maken van een (goed) programma is als het bouwen van een huis. Dat zal nooit lukken door wat stenen en cement te kopen en dan zo maar ergens te beginnen ... Je hebt een bouwplan en heel wat meer kennis dan alleen het metselen van een muurtje nodig. Doe je dat niet dan beland je binnen de kortste keren in een situatie die niet meer te overzien is en stort je huis bij het minste geringste zuchtje wind als een kaartenhuis in elkaar.[/quote:5b82ebd51a] wat mooi gezegd :roll: *snif* zolang je geen huis gat bouwen kan je best gaan kloten met steentjes en cement, zolang je het kloten met steentjes en cement maar leuk vind, en niet het huis. Want zo is het met programmeren: je moet het programmeren leuk vinden, niet het resultaat (voor resultaat raad ik je http://www.google.com/ aan). En kijk alsjeblíeft nooit meer in .bat bestanden, want dat is alsof je een huis probeert te bouwen zonder gereedschap, maar met blote handen (omslachtig, onhandig en ouderwets) Probeer voor web php, en voor programma's C (als je uitgebreider wilt werken) of een variant van Basic (voor als je gewoon simpele dingetjes wilt maken). Overigens heb je voor de meeste programmeertalen een zgn compiler nodig, die het programma omzet in computertaal. Bij .bat'jes doet de computer dit zelf, en vandaar dat het ook een slechte taal is... (maar daar kom je uiteindelijk zelf ook wel achter, en zul je denken van 'hee, die gast op dat forum had gelijk') :wink: suc6 en veel plezier in programmeerwereld!
Link naar reactie
[quote:fa2e5d4682="sanchises"]Bij .bat'jes doet de computer dit zelf[/quote:fa2e5d4682] Ik moet toegeven dat het jaren geleden is dat ik voor het laatst met bat bestanden heb gewerkt, maar ik kan me niet voorstellen dat bat bestanden gecompileerd worden. Ze bevatten immers commando's die uitgevoerd worden (en die je ook zelf achter de dos prompt had kunnen typen).
Link naar reactie
[quote:06119ed655="sanchises"]En kijk alsjeblíeft nooit meer in .bat bestanden, want dat is alsof je een huis probeert te bouwen zonder gereedschap, maar met blote handen (omslachtig, onhandig en ouderwets) ... Overigens heb je voor de meeste programmeertalen een zgn compiler nodig, die het programma omzet in computertaal. Bij .bat'jes doet de computer dit zelf, en vandaar dat het ook een slechte taal is...[/quote:06119ed655] Onzin. Een .bat-bestand is gewoon een 'script' voor commando's zoals je die ook ongeveer in een dos-prompt kan invoeren (zoals Supersnail ook zei). Dat maakt het helemaal niet een 'slechte taal'. Verder is het helemaal niet erg om in een .bat-bestand te kijken. Op die manier heb ik tenminste de werking ervan vaak geleerd. Tuurlijk, als het een groot bestand is hoef je het niet allemaal te snappen, maar daar moet je je niet door laten afschrikken. Dit is precies hetzelfde bij elke andere programmeertaal. Het kan al gauw een complex geheel worden voor 'buitenstaanders' die er niet aan meegeschreven hebben.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...