anoniem Geplaatst: 30 november 2008 Delen Geplaatst: 30 november 2008 hallo hoe is het mogelijk met VB.NET te controleren of een database veld niet null is? ik heb al diversen dingen geprobeerd zoals if datatbase(veldje) <> "" then maar daar krijg ik fout meldingen op. Al vast bedankt. Robbert Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 november 2008 Auteur Delen Geplaatst: 30 november 2008 if not isDBNull(kolomnaam) then Dit zou het moeten zijn. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 december 2008 Auteur Delen Geplaatst: 1 december 2008 oke, ik zal het nog maals proberen maar ik kreeg een melding dat ik deze methode verkeert gebruikte. Robbert Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 december 2008 Auteur Delen Geplaatst: 15 december 2008 Kijk een op onderstaand adres http://www.dotnetjunkies.com/tutorial/1aa196f2-0ee0-458a-93dd-e5057063ead7.dcik Dit is een interessante benadering. Wat wij vaak gebruiken is het volgende. Stel dat veld 'gg' null is dan doen wij If ( "" & rs.fields("gg").value ) <> "" then misschien heb je hier wat aan. Jan Willem Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen