Ga naar inhoud

[VisualBasic 2008] database connectie probleem

anoniem

Aanbevolen berichten

hallo ik heb een programmatje geschreven die informatie uit een "microsoft SQL server 2005" haalt en verwerkt. het probleem is alleen als ik het programmatje op een andere pc zet het niet meer werkt om dat de database niet gevonden kan worden. dat komt door dat de SQL server op de zelfde PC staat als het programmatje. het adres van de SQL server is dan COMPUTERNAAM\SQLEXPRESS. in het programma heb ik een bepaalde COMPUTERNAAM ingesteld maar als het programma op een andere PC staat klopt de COMPUTERNAAM niet meer. nu is de vraag waar kan ik de COMPUTERNAAM weizigen in visual basic, en is het mogelijk deze in te stellen als localhost? alvast bedankt Robbert
Link naar reactie
Kijk eens in de app.config, daar staat meestal wel de connectionstring (als die daar niet staat, moet je hem daar zien te krijgen ;)). Als het de bedoeling is om het programma op die andere pc onafhankelijk van de andere pc te laten draaien (waar dus nu de database op staat), moet je SQLExpress op die PC installeren en moet je de connectionstring inderdaad aanpassen naar de lokale computernaam, of naar "(local)".
Link naar reactie
Daar had ik ook last van, na wat rommelen en googelen is het me gelukt maar wat [b:cb4d076c27]Bill Gates[/b:cb4d076c27] zegt lukt altijd wel. bedankt voor je tip [b:cb4d076c27]Bill Gates[/b:cb4d076c27] ik moet hem ook op een andere computer zetten en daar heb ik het zelfde alleen mijn pc is iets anders omdat ik er al wat aan gerommeld heb dus ik ga je tip toepassen. Bedankt
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...