anoniem Geplaatst: 5 november 2008 Delen Geplaatst: 5 november 2008 Hee Ik had eerst Visual Basic, maar zoals velen wel weten is dat niet een superfijne programmeer omgeving. Nu heb ik ook PHP geleerd, maar daarmee kan je geen .exe's maken. Dat wil ik dus wel. Mij werd C++ aangeraden. Is dit een goede keuze? En wat voor compiler moet ik daarvoor gebruiken? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 november 2008 Auteur Delen Geplaatst: 5 november 2008 C++ is een goeie keuze. Als je er echter geen kennis van hebt zou ik toch eerder beginnen met C. C is veel wijdverspreider. En de overstap naar C++(die je toelaat nog mooier te programmeren, nl object georienteerd) zal kleiner zijn. Borland is een gekende en geliefde compiler. GCC op Linux. Groeten, Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 november 2008 Auteur Delen Geplaatst: 5 november 2008 Van Visual Basic naar C++ lijkt mij niet echt een handige stap, GUI's programmeren met C++ is een heel stuk lastiger dan met VB. Ik zou dan eerder eens kijken naar C#, of wellicht zelfs Visual Basic.NET. Voor beiden zijn gratis development tools te [url=http://www.microsoft.com/express/default.aspx]krijgen[/url] bij Microsoft. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 november 2008 Auteur Delen Geplaatst: 5 november 2008 Zeer juist. Maar weet dan ook dat je met C# of VB.Net voor het .net framework ontwikkelt. Dat noem ik dan, geen echte exe's. Het is echter wel een zeer fijne programmeer omgeving. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 november 2008 Auteur Delen Geplaatst: 6 november 2008 www.cplusplus.com om de language te leren en Dev C++ als compilter geberuiken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 november 2008 Auteur Delen Geplaatst: 6 november 2008 hoe werkt dat object-oriented dan ongeveer? want ik wil juist wat verder dan wat ik met Visual basic kon. edit: ik heb net gelezen dat C++ backward compatible is, en borland voor C++. Dit kan dus gewoon met C? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 november 2008 Auteur Delen Geplaatst: 6 november 2008 Object-georienteerd is gewoon een manier van programmeren.. In 2 zinnen kan ik dit echter niet uitleggen en sowieso zal je via google meer duidelijke info vinden. Maar om het te leren hoef je niet persé een programmeertaal te kennen. Als je op de gemakkelijkste en snelste manier object georienteerd wil programmeren, dan maak je best de stap naar VB.Net Dit is een hele verademing tov VB en een must voor elke VB programmeur. C(++) daarentegen heeft een heel andere syntax. Dus C-syntax én object georienteerd leren zal je meerdere maanden intensief zoet houden. Let wel: C is NIET object georienteerd, C++ wel. Wil je voornamelijk database gedreven applicaties maken dan blijf je best bij VB.Net. Je zal er meer plezier aan beleven. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 november 2008 Auteur Delen Geplaatst: 7 november 2008 [quote:bc9b22efa3="abraracourcix"]Maar weet dan ook dat je met C# of VB.Net voor het .net framework ontwikkelt. Dat noem ik dan, geen echte exe's.[/quote:bc9b22efa3]Tja, maar als je zo gaat beginnen: voor GUI's met C++ heb je ook extra libraries nodig (MFC of iets als GTK). Het verschil tussen C en C++ is juist het object-georienteerde karakter van de laatste. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 november 2008 Auteur Delen Geplaatst: 8 november 2008 ik wil absoluut níet database-georienteerd werken (of hoogstens een héél klein beetje), dus ik weet niet of VB.net een goed idee is. Is het misschien een idee om eerst C te leren en daarna eventueel de overstap naar C++ te maken, of is de overstap van VB naar C++ even groot als van C naar C++ (overigens met een andere syntax kan ik wel werken, ik ken bijv. ook php, dat is ook stukken anders dan vb( Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 november 2008 Auteur Delen Geplaatst: 8 november 2008 [quote:621d3e63c9="sanchises"]ik wil absoluut níet database-georienteerd werken (of hoogstens een héél klein beetje), dus ik weet niet of VB.net een goed idee is.[/quote:621d3e63c9]Tja, database georienteerd programmeren is 1, de programmeertaal is 2. Misschien dat VB veel gebruikt voor databases. Maar daar zou ik nou eens helemaal geen rekening mee houden. Zeker als je dat niet eens wilt gebruiken. Zover ik weet zijn er heel veel talen die OO ondersteunen: Delphi-Pascal, C++, C#, Vb(.net), Java en zelfs ook Php. Wat wil je? Grafisch programmeren of een console tool bouwen of gewoon leuk bezig zijn? C++ zou overigens niet mijn keuze zijn voor makkelijk grafisch programmeren. Ook denk ik niet dat C++ de makkelijkste taal is om OO te leren. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 november 2008 Auteur Delen Geplaatst: 16 november 2008 een beetje geavanceerd hobbyen: dat kan van simpele bereken-tooltjes tot grafische dingen, misschien wil ik eens iets met 3d gaan bouwen ofzo. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen