anoniem Geplaatst: 3 november 2008 Delen Geplaatst: 3 november 2008 Ik heb verschillende programma's geschreven, aanvankelijk heel in het begin met Clipper51/53, nu al lange tijd met de uitgebreide versie van xHarbour Builder. Als er een fout optreedt in het programma, die niet door de Builder of Linker is gedetecteerd voordat de .EXE wordt gemaakt, krijg je een rood window met een aanwijzing wat ongeveer mis is, en een lijst met routine namen en lijn-nummers vanwaar de vorige routine is opgeroepen en als laatste, waar - op welk lijnnummer de fout is opgetreden. Bij een van de programma's waar ik mee bezig ben komt wel het rode window op dat een fout is opgetreden, maar de lijst met routines ontbreekt, zodat het moeilijk zoeken is waar het mis is gegaan. Iemand een idee hoe dat weer te activeren is? Ik probeer maar, wie weet gebruikt iemand ook XHarbour en heeft er ervaring mee. MVG perloc Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 januari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 7 januari 2009 Hoi Ik ken dat probleem, ik ben er zelf niet aan uit, maar ik heb het geluk dat de maker van xHarbour de vader is van mijn vriendin ^^. Nuja, bij mij heeft die telkens een fout op line 4 ivm [code:1:507d2b94a1]__Project4( NIL ):Run( frmKeuzemenu( NIL ) )[/code:1:507d2b94a1] en ik versta er geen jota van.:s[/code] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 januari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 8 januari 2009 Toch nog een reactie, zij het wat vertraagd. Ook ik heb persoonlijk kontakt gehad met Patrick Mass (zo heet ie ongeveer) maar dat was om een persoonlijke noot. Tenminste, als je a.s. schoonvader Patrick is. Alle routines en procedures die met een dubbele underscore beginnen zijn van xHB, dus daar kun je helemaal niet aankomen. Dat is om te melden op hun forum, maar uit ervaring weet ik dat het jaren duurt voor ze een fout behandelen. Bij mij heeft het probleem zich ineens opgelost, zo heel af en toe treedt het nog op, maar meestal laat hij zien waar het probleem schuilt. Sinds kort heb ik alle projecten afgesloten, dus ik programmeer (op dit moment) niet meer. Dank voor de reactie. MVG perloc Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen