anoniem Geplaatst: 27 september 2008 Delen Geplaatst: 27 september 2008 Hallo allemaal. Graag had ik in excel, via VBA, in figuur ingevoegd in een cel en daar een hyperlink aan koppelen. Mijn macr recorder neemt het invoegen van een figuur niet op, en vind daarde code niet voor. Het lukt me alleen om een tekst in een cel te plaatsen en daar een hyperlink van te maken. Iemand enig idee hoe het kan met een afbeelding? Dirk Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 december 2008 Auteur Delen Geplaatst: 19 december 2008 Hallo, kwam dit probleem ook al tegen. Dit probleem is ontstaan met de invoering van Excel 2007. In voorgaande versies van Excel (Excel 2003) nam de macro-recorder wel allerlei grafische acties op, zoals het plakken van een plaatje, een shape (driehoek, cirkel, lijn) textbox of wat dan ook. Ik ben er nog niet uit wat de reden is dat het niet meer werkt. Het lijkt erop of ze het gewoon weggelaten hebben. Wat je in ieder geval kunt doen is Excel 2003 installeren daar werkt het nog wel. Wij gaan voor dit doel ook terug naar Excel 2003. Overigens kun je macro's gemaakt met 2003 nog wel runnen in 2007. Als je een PC hebt met Excel 2003 kun je dus altijd daar iets opnemen en dan de code naar je andere PC met Excel 2007 copieeren. Dan weet je in ieder geval wat de code is. Maar helaas werkt dat niet altijd foutloos, wij hebben er behoorlijk wat problemen mee. Kleuren en lijndikten zijn allemaal veranderd en soms loopt de VB code helemaal vast. Doordat je geen nieuwe macro's kunt opnemen in 2007 zijn dergelijke problemen nu heel moeilijk op te lossen. De help functie van Visual Basic bied meestal ook geen uitkomst. Maar toch: gewoon proberen. Het grootste deel van de code werkt wel. En daarna net zolang prutsten en proberen tot je precies hebt wat je wilt. Zie ook mijn onderwerp enkele regels hoger: "Problemen met Visual Basic en macro-recorder in Excel 2007" Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen