anoniem Geplaatst: 19 augustus 2008 Delen Geplaatst: 19 augustus 2008 Hallo iedereen. Ik heb vaak fantastische ideeen voor programma's die ik wil maken en uitvoeren. Maar ik kan het nooit zover krijgen om te maken. Hoezo? Ik begrijp niets van de programmeur taal en wil dit ook niet leren. Ik wil nu dus graag een programma maken, als volgt. Het programma installeert zich, en je kan je regio kiezen. Daarna selecteer je politie, ambulance, of brandweer. Hierna krijg je alle alarmeringen van 112. (zo iets: http://www.alarmeringen.nl/alarmeringen.html) Maar, mijn vraag is: is er enige manier om dit te maken, zonder heel veel kennis en dergelijke. Ik wil graag een programma net zoals photoshop, waar ik het gewoon teken, en dat ik misschien nog iets dergelijks er aan toe kan voegen. Ik zou het fijn vinden als iemand mij kan helpen! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 19 augustus 2008 Niets gaat vanzelf, een interface bouwen is redelijk makkelijk, daar zijn goede programma's voor waarmee je wat knoppen en andere zaken kan slepen en neerzetten waar je wilt. Maar de logica erachter (zoals het selecteren van een regio en ophalen van meldingen via internet) zal je toch echt zelf moeten programmeren. Of te wel: als je geen zin hebt om dit te leren, kun je het beter uit je hoofd zetten. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 19 augustus 2008 programma's maken zonder programmeertaal zal helaas niet gaan volg een cursus visual basic of koop een goed boek over visual basic en dan zal programeren kinderspel worden en zul je al je ideeen kunnen ontwerpen :D Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 21 augustus 2008 Je _moet_ een programmeertaal leren, om een programma te kunnen maken. En data van internet halen (zoals jij het hebt over een p2000 scanner of wat is dat), dat doe je al helemaal je eerste weken niet zomaar. En het is ook zeker niet zo simpel als wat tekenen :roll: Je zegt zelf je wil het niet leren, tjah dan houd het op he. einde discussie Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 21 augustus 2008 [quote:de4ad7d770="Lodyx"]Je _moet_ een programmeertaal leren, om een programma te kunnen maken. En data van internet halen (zoals jij het hebt over een p2000 scanner of wat is dat), dat doe je al helemaal je eerste weken niet zomaar. En het is ook zeker niet zo simpel als wat tekenen :roll: Je zegt zelf je wil het niet leren, tjah dan houd het op he. einde discussie[/quote:de4ad7d770] Ik wil wel leren, maar ik heb al Latijn en Grieks en dat word wel veel :P Zou iemand mij een programma kunnen geven waar ik zoiets in zou kunnen maken? En is het mogelijk wat ik wil? Dan heb ik het er wel voor over. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 23 augustus 2008 Oeps, .... je zei: programmeren wil ik niet leren. Maar waarschijnlijk bedoel je .... veel extra moeite wil ik er niet in steken. Zou je wel iets heel eenvoudigs willen proberen? Doe BASIC. BASIC voor Windows. Heel eenvoudig en gratis. Download Justbasic en volg de ingebouwde tutorials. (Engels, maar daar ben jij goed in) Nu over jouw programma idee. Het kan in een uurtje geschreven zijn. Het kan vele weken duren als je PHP, Visual BASIC of C++ er voor zou willen bestuderen en daar heb je geen zin in. Ik geef je gelijk. Je hebt het al druk zat met de school. Abcott Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 23 augustus 2008 [quote:dc5e2934c7="abcott"]Het kan vele weken duren als je PHP, Visual BASIC of C++ er voor zou willen bestuderen[/quote:dc5e2934c7]Pure onzin. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 23 augustus 2008 De vraag lijkt toch sterk op: "hoe kan ik deze kast in elkaar zetten zonder het te leren hoe..." In de jaren 60-70 had je toen doepie doepie Kant en Klaar meubels.... Dus jij zoekt ook zoiets.... forget it..... eigenlijk moet iedereen al het werk al gedaan hebben en jij hoeft het alleen nog netjes naast elkaar te zetten... Voor techneuten komt iets als Labview een beetje nog in de buurt... je kunt modules "aan elkaar slepen" zonder je druk te maken over codes. http://www.ni.com/products/ Visual Basic heeft ook veel modules, maar geen kant en klare module die jij nodig hebt, die zul je zelf moeten maken in VB. Kortom: wat je ook doet... je zult er energie in moeten steken... zelfs als je het een ander laat doen... voor jou.... :( Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 23 augustus 2008 waarom zou je het programma maken als er al een site voor is? er zijn enkele programma's die spelletjes maken, maar programma's waarmee je echt nieuwe programma's maakt ken ik niet. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 23 augustus 2008 Dat bestaat niet. Een computerprogramma is zo complex en wijd, dat het onmogelijk is om zomaar iets te gaan tekenen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 23 augustus 2008 [quote:78c3ba3a13="Bill Gates"][quote:78c3ba3a13="abcott"]Het kan vele weken duren als je PHP, Visual BASIC of C++ er voor zou willen bestuderen[/quote:78c3ba3a13]Pure onzin.[/quote:78c3ba3a13] Oké, het kan heel lang duren ook al zit je op het gymnasium? Pure onzin vind ik te kort door de bocht. In 5 dagen ontving de vraagsteller voorlopig werkelijk alleen onzin antwoorden. Abcott Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 23 augustus 2008 wij wachten nog steeds op jouw hoogwaardige bijdrage..... :oops: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 23 augustus 2008 Ik denk dat 123pizza teleurgesteld was toen hij ontdekte dat de broncode van de site waar hij op doelt niet zichtbaar is. Zijn reaktie was, "dan moet ik zo'n programma maken/hebben waar ik even wat verder aan kan knutselen" Gezien zijn "schooldrukte" besloot ik de meest eenvoudige BASIC die ik ken aan hem voor te stellen. JustBASIC. En gratis. Nu mijn bijdrage. Om de site te emuleren heb ik 30 min nodig (Liberty BASIC) In PHP, VB of C++ zal ik daar weken over doen. Ik mag hier geen komplete listings plaatsen en geen reclame maken voor andere forums of sites. Abcott Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 25 augustus 2008 je zou toch zeggen dat zo'n jongen genoeg tijd heeft in zijn zomervakantie :? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 25 augustus 2008 [quote:1590ad4e8d="abcott"]Pure onzin vind ik te kort door de bocht.[/quote:1590ad4e8d]Net zo kort door de bocht als roepen dat het in PHP (hoe maak je daar een desktopapplicatie mee??), C++ of Visual Basic "vele weken" zal duren. [quote:1590ad4e8d="abcott"]In 5 dagen ontving de vraagsteller voorlopig werkelijk alleen onzin antwoorden.[/quote:1590ad4e8d]Dus als iedereen zegt dat het niet kan wat hij wilt (wat een perfect antwoord is op zijn vraag) bestempel jij dat als onzin? Ik vind het onzin om te roepen dat ie maar Liberty Basic (of wat voor taal dan ook, dat is irrelevant in deze) moet gaan gebruiken als hij aangeeft dat hij geen taal wilt leren... [quote:1590ad4e8d="abcott"]Nu mijn bijdrage. Om de site te emuleren heb ik 30 min nodig (Liberty BASIC)[/quote:1590ad4e8d]Leuk voor je (afgezien van het feit dat ik betwijfel of je dat wel kan, maar goed): wat heeft de topicstarter eraan? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2008 Visual basic is niet erg moeilijk ik ben niet echt een computernerd, maar zélfs dit had ik aardig snel onder de knie tzou wat kunnen zijn niks gaat vanzelf; overal moet je energie in steken :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 27 augustus 2008 [quote:2f071cd615="Bill Gates"][quote:2f071cd615="abcott"]Pure onzin vind ik te kort door de bocht.[/quote:2f071cd615]Net zo kort door de bocht als roepen dat het in PHP (hoe maak je daar een desktopapplicatie mee??), C++ of Visual Basic "vele weken" zal duren. [quote:2f071cd615="abcott"]In 5 dagen ontving de vraagsteller voorlopig werkelijk alleen onzin antwoorden.[/quote:2f071cd615]Dus als iedereen zegt dat het niet kan wat hij wilt (wat een perfect antwoord is op zijn vraag) bestempel jij dat als onzin? Ik vind het onzin om te roepen dat ie maar Liberty Basic (of wat voor taal dan ook, dat is irrelevant in deze) moet gaan gebruiken als hij aangeeft dat hij geen taal wilt leren... [quote:2f071cd615="abcott"]Nu mijn bijdrage. Om de site te emuleren heb ik 30 min nodig (Liberty BASIC)[/quote:2f071cd615]Leuk voor je (afgezien van het feit dat ik betwijfel of je dat wel kan, maar goed): wat heeft de topicstarter eraan?[/quote:2f071cd615] Volgens mij wil de topicstarter graag iets maar er eigenlijk geen moeite voor doen. Voor men iets in C++ of bijv. PHP wil maken zou men de taal toch eerst moeten leren?? Ik zelf kan aardig PHP alleen toen ik er mee begon heeft het toch zeker een weekje of 3 gekost om het principe beetje onder de knie te krijgen. En nog steeds leer ik steeds weer wat bij als ik met PHP bezig ben. Dus tjah, als je wat wilt programmeren of anders gezegd een computerprogramma of webapplicatie wilt maken zou je toch een taal moeten leren en misschien wel meer dan een. En ik denk inderdaad dat niet alle antwoorden even veel zin hebben, maar ik vraag mij eigenlijk ook af of deze topic wel zin heeft. Aangezien de starter zelf al aangeeft er geen zin/tijd heeft om er wat voor de leren houd het verhaal daar denk ik al op. Jordy Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 september 2008 Auteur Delen Geplaatst: 1 september 2008 Als je geld genoeg hebt kun je Labview van national instruments kopen, dan kun je grafisch programmeren. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 september 2008 Auteur Delen Geplaatst: 1 september 2008 [quote:13dfedcf1e="bvaessen"]Als je geld genoeg hebt kun je Labview van national instruments kopen, dan kun je grafisch programmeren.[/quote:13dfedcf1e]lezen..... is al genoemd... moeilijk he..... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 september 2008 Auteur Delen Geplaatst: 2 september 2008 Dan zal ik toch eraan moeten beginnen! Jammer dat er niet zoiets is als photoshop... maarja. Ik zou zoiets willen, dat je begint met de windows vista interface, gewoon het basic ding. en dan dat je er wat plaatjes op kan zetten, en een beetje designen. Daarna zou je dan dus programmeurtaal moeten gebruiken om dus alles te laten werken. Daar zal ik dan aan beginnen. Bedankt voor alles! En ik begin denk ik met "Basic" ofsow, wat iemand mij aanraadde. Bedankt :) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen