Ga naar inhoud

gegevens uit listview halen

Aanbevolen berichten

ik heb in mijn boek van c# uitleg gevonden hoe je een listview gebruikt en er gegevens inzet. Maar hoe haal je die gegevens er weer uit na dat iemand een rij selecteerde. Om de gegevens er in te zetten gebruikte ik deze code: [code:1:ce431a7349] listView1.Columns.Add("Item Column", -2, HorizontalAlignment.Left); listView1.Columns.Add("Column 2", -2, HorizontalAlignment.Left); listView1.Columns.Add("Column 3", -2, HorizontalAlignment.Left); listView1.Columns.Add("Column 4", -2, HorizontalAlignment.Center); listView1.Columns.Add("Column 5", -2, HorizontalAlignment.Center); ListViewItem item1 = new ListViewItem("item1", 0); item1.SubItems.Add(ds.Tables["data"].Rows[0]["test"] as string); item1.SubItems.Add(ds.Tables["data"].Rows[0]["test2"] as string); item1.SubItems.Add(ds.Tables["data"].Rows[0]["test3"] as string); item1.SubItems.Add(ds.Tables["data"].Rows[0]["test4"] as string); ListViewItem item2 = new ListViewItem("item2", 1); item2.SubItems.Add("4"); item2.SubItems.Add("5"); item2.SubItems.Add("6"); ListViewItem item3 = new ListViewItem("item3", 2); item3.SubItems.Add("7"); item3.SubItems.Add("8"); item3.SubItems.Add("9"); listView1.Items.AddRange(new ListViewItem[] { item1, item2, item3 }); [/code:1:ce431a7349] sander
Link naar reactie
Het is me niet precies duidelijk waar die SubItems getoond moeten worden.. maar ik heb jou code in een project gezet in Visual Studio en zal laten zien hoe je moet detecteren wanneer een van de hoofditems geselecteerd wordt. De subitems zullen op eenzelfde manier afgevangen moeten/kunnen worden. - In design view, selecteer de ListView. Open het properties paneel en zorg dat de "Actions" weergegeven worden (je kunt dit doen door op het bliksem icoontje te klikken). Zoek in deze lijst "SelectedIndexChanged" op en dubbelklik op het lege vakje er rechts naast. Er zal nu een nieuwe method aangemaakt worden die aangeroepen wordt wanneer in de listview een item aangeklikt wordt. [img:4db616905f]http://xs226.xs.to/xs226/08153/01424.png[/img:4db616905f] - Door te doen wat jij met de listview doet zijn voor mij niet alle mogelijkheden van de listview beschikbaar. Ik heb een kort scriptje gemaakt voor de functie die in de stap hiervoor gemaakt is die een bericht geeft als je iets aanklikt en zegt wat je aan hebt geklikt. [code:1:4db616905f] private void listView1_SelectedIndexChanged(object sender, EventArgs e) { if (listView1.SelectedItems.Count == 1) { MessageBox.Show(listView1.SelectedItems[0].Text + ""); } }[/code:1:4db616905f] [img:4db616905f]http://xs226.xs.to/xs226/08153/02463.png[/img:4db616905f] Succes ermee ;)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...