anoniem Geplaatst: 31 maart 2008 Delen Geplaatst: 31 maart 2008 Goeieavond heren, dames, ik heb een klein (heel klein) scriptje geschreven voor een backup te nemen op mijn externe harde schijf ( de I: ). Er wordt normaal veel meer gebackupped maar ik heb al een deel uitgelaten om het uit te pluizen. Doch vind ik de fout niet. Ik krijg: "ongeldige parameters" Dit is het script: [b:10299d3091][size=9:10299d3091][i:10299d3091]@echo off cls echo. echo Gelieve eerst alle programma's af te sluiten !!! echo. pause xcopy D:\Data\Documents and Settings\Documenten\Algemeen\*.* I:\ \s\h\y echo. echo. echo Uw backup is voltooid !!! echo. pause[/i:10299d3091][/size:10299d3091][/b:10299d3091] Heeft iemand enig idee waar de fout zit? Alvast bedankt voor de geboden hulp. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 maart 2008 Auteur Delen Geplaatst: 31 maart 2008 Probeer het pad eens tussen dubbele quotes te zetten ("d:\...."). Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 maart 2008 Auteur Delen Geplaatst: 31 maart 2008 Nu zegt hij: 0 bestanden gekopieerd (dat zei hij ervoor niet), maar nog steeds de melding: ongeldig aantal parameters Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 april 2008 Auteur Delen Geplaatst: 2 april 2008 De slashes van de schakel-opties moeten natuurlijk andersom hé: xcopy D:\Data\Documents and Settings\Documenten\Algemeen\*.* I:\ /s /h /y Overigens is dit een een erg simplistische manier om backups te maken. Het is eigenlijk alleen geschikt voor kopieën te maken. Voor backups kun je beter archieven maken, met behoud van metadata. (priveleges, atributen, rechten, datum, etc.) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 april 2008 Auteur Delen Geplaatst: 3 april 2008 Idd Pinky & The Brain, de slashes moeten omgekeerd, doch krijg ik nog altijd foutmelding. Nu is de foutmelding: bestand niet gevonden. Terwijl er wel degelijk bestanden aanwezig zijn in die map. [quote:d649435e8f]Overigens is dit een een erg simplistische manier om backups te maken. Het is eigenlijk alleen geschikt voor kopieën te maken. Voor backups kun je beter archieven maken, met behoud van metadata. (priveleges, atributen, rechten, datum, etc.)[/quote:d649435e8f] daarin heb je volledig gelijk, maar een mens moet ergens beginnen é :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 april 2008 Auteur Delen Geplaatst: 5 april 2008 Wat voor dos / windows systeem gebruik je? Misschien kan je installatie niet met lange bestandsnamen overweg (8.3 conventie). Dat zou je misscien met escape quotes kunnen omzeilen of je moet de namen door het 8.3 equivalent vervangen o.i.d. Mogelijk zijn het allemaal hidden files, die worden misschien ook niet gekopieerd. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen