anoniem Geplaatst: 9 maart 2008 Delen Geplaatst: 9 maart 2008 Ik heb een Form gemaakt met een Textbox waarin de datastring vanaf de compoort wordt weergegeven. Elke datastring komt op de COM binnen, na bedienen van een printtoets van een toestel. Tot nu toe krijg ik maar 1 keer data binnen, omdat de code dan is gestopt. Ik wil dus graag weten hoe het programma "draaiend" blijft, totdat ik op een knop sluiten klik. Code tot nu toe: [code:1:c3926c5df9]Private Sub Form_load() Dim VolgNr As Integer 'Velden leegmaken txtws1 = "" txtws2 = "" txtws3 = "" MSComm1.Settings = "9600,N,8,1" ' 9600 baud, no parity, 8 data, and 1 stop bit MSComm1.InBufferCount = 0 'buffer MSControl op 0 zetten MSComm1.InputLen = 12 '12 character inlezen MSComm1.PortOpen = True Do ' Wacht voor data dat terug komt van de serial poort. DoEvents Loop Until MSComm1.InBufferCount >= 12 txtws1 = MSComm1.Input MSComm1.InBufferCount = 0 ' Empty the input buffer VolgNr = VolgNr + 1 lblwg1 = VolgNr 'Total = Total + Val(Text9.Text) 'Gemiddelde = Total / VolgNr 'StrClean Call Update_Time End Sub[/code:1:c3926c5df9] Wie kan mij helpen ?? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 maart 2008 Auteur Delen Geplaatst: 30 maart 2008 Wordt er geen event gecallt als die printtoets wordt ingedrukt of als die COM binnen komt? Zoniet dan tja ff timertje plaatsen die om de 2 sec checkt Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen