anoniem Geplaatst: 3 maart 2008 Delen Geplaatst: 3 maart 2008 Hoi iedereen, Ik wil me wat meer bezig gaan houden met vba om dit binnen office te gaan gebruiken. Kunnen jullie me wat tips geven wat een goed beginners-handboek is? Ik weet dat je heel veel op het internet kan vinden, maar om te starten en de basis goed te leren kennen, begin ik liever vanuit een handboek. Alle tips zijn dus welkom. Woozle Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 maart 2008 Auteur Delen Geplaatst: 3 maart 2008 Ik denk dat het beste advies is om eens naar een goedgesorteerde boekhandel (dus niet de Bruna om de hoek) te gaan en daar wat boeken over dit onderwerp door te nemen. Ik denk dat het heel persoonlijk is uit wat voor boek je prettig leert. Zelf wil ik altijd per se Nederlandstalig waardoor er al veel titels afvallen. Ook hou ik niet van boeken die helemaal volgepropt zijn met screenshots terwijl dat soort boeken bij een bepaalde categorie lezers ook zeer populair is (zie de Addo Stuur-boeken voor beginners). Ook de vraag is wat je precies met vba binnen office wil aanvangen, wil je meerdere pakketten combineren of zoek je een boek wat zich specifiek richt op een enkele applicatie binnen office? Zelf heb ik enige tijd geleden [url=http://www.pearsoneducation.nl/debasis/macro.html]dit boek[/url] aangeschaft over het werken met Macro's en vba binnen Excel. Voor mij was het in ieder geval een prettig leesbaar beginnersboek, zeker ook omdat ik niet echt thuis ben in programmeren etc. Op de site staan wat extra hoofdstukken in pdf, misschien krijg je zo een beeld van dit soort boeken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 maart 2008 Auteur Delen Geplaatst: 28 maart 2008 Ik zie dat je België woont. Ik, als Nederlander, zat met hetzelfde probleem en ik heb bij syntra.be een aantal prima curcussen gevolgd voor VB. Met die kennis is office bijna een eitje. Overigens, ik wil geen reclame maken voor dat instituut maar voor dat geld (echt stukken goedkoper dan in NL) heb je nauwelijks een goed boek... Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen