anoniem Geplaatst: 27 februari 2008 Delen Geplaatst: 27 februari 2008 is C++ het beste of iets anders. en hoe zal ik beginnen met leren via boeken/internet enzo? dankje :wink: sorry als dit al gepost is ;) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 27 februari 2008 om te beginnen geen C++. dat is veel te moeilijk voor een beginner. begin simpel :wink: met php ofzo. probeer dan later Java of python o.i.d. Begin te leren uit een boek met een duidelijk overzicht en gericht op de beginner Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 27 februari 2008 Je moet je eerst eens afvragen wat je eigenlijk wilt gaan maken, als je alleen maar voor internet wilt programmeren heb je hele andere kennis nodig dan voor windows applicaties. Ennuh: abcott, je bent wel erg laat dit keer met je "ik prijs bij ieder beginners topic Liberty Basic de hemel in" reactie ;) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 27 februari 2008 Oeps,.... ik was even het ISDN nummer van het boek "Programmeren voor Dummies" aan het opzoeken. Programmeren voor de NIET technici in het Nederlands. Liberty Basic natuurlijk. "Beginning Programming for Dummies" is de Amerikaanse versie. En webprogramming kan tegenwoordig ook in Basic. "RUNbasic". Abcott Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 29 februari 2008 [quote:7005a9f639="Kthxbai"]is C++ het beste of iets anders. en hoe zal ik beginnen met leren via boeken/internet enzo? dankje :wink: sorry als dit al gepost is ;)[/quote:7005a9f639] Hoe je het beste kunt leren hangt van jezelf af. Sommige mensen leren veel door stapels boeken te lezen. Anderen willen meteen aan de slag. Het beste kun je er voor zorgen dat je het principe achter programmeren snapt. Je zult merken dat als je de ene taal beheerst de andere talen als vanzelf volgen tenzij je bizarre concepten krijgt zoals F#. Als ik nu begon dan zou ik zelf voor C#.Net kunnen kiezen, want naast het feit dat er genoeg websites en boeken over te vinden is het ook een taal die in de praktijk veel gevraagd wordt. De officieele boeken van Microsoft voor het [url=http://www.microsoft.com/learning/mcp/mcts/default.mspx]MCTS-traject[/url] schijnen vrij goed te zijn. De ontwikkelomgeving is in ieder geval gratis en zeer compleet. http://www.microsoft.com/express/ Daarnaast bied het ook mogelijkheden als je ooit spellen wilt bouwen voor de Xbox360 & pc door het XNA-platform. ( http://creators.xna.com/ ) Naast de 'for dummies' boeken zou je ook naar de 'Head First'-serie kunnen uitkijken. Ik heb daar enkele boeken uit over andere onderdelen (Software development & Design patterns), maar het boek over object-georienteerd programmeren is zeker aan te raden mits je engels beheerst (en dat is eigenlijk wel een eis voor deze hobby). Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 april 2008 Auteur Delen Geplaatst: 19 april 2008 Ga gewoon eerst goed leren HTML-len en stap daarna over op een combi van php en CSS. Die combinatie levert enorm veel op. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 april 2008 Auteur Delen Geplaatst: 19 april 2008 Leuk dat je ook meedoet, maar topics van twee maanden oud kicken heeft meestal niet zoveel zin. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen