anoniem Geplaatst: 20 januari 2008 Delen Geplaatst: 20 januari 2008 Hoi, ik heb een WinForm gemaakt met een tabcontrol. Een tabpage wordt aangemaakt en daar plak ik dan mijn eigen usercontrol op. Nu wilde ik van het hoofdformulier alle waarde van de controls op de usercontrol wegschrijven naar een file (Liefst xml). Hoe kan ik dit simpel doen, want ik ben nu niet in staat om de values van de verschillende controls te verkrijgen?? Al vast bedankt. Greetings, ErX. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 januari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 20 januari 2008 Als je het compleet generiek wilt maken, moet je een recursieve loop maken die alle controls afloopt, kijkt of de gevonden controls weer kinderen hebben etc. Maar aangezien je toch een eigen usercontrol gebruikt zou je daar een interface aan kunnen knopen die een methode bevat om de boel te saven (of op de waardes op te halen die gesaved moeten worden). En die kan je dan gewoon voor iedere tabpage aanroepen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 januari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 21 januari 2008 Thanx! Het is gelukt. Groeten, ErX. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen