anoniem Geplaatst: 13 januari 2008 Delen Geplaatst: 13 januari 2008 In een applicatie kunnen mensen een programmaatje in elkaar klikken (met functie aanroepen van functies die ze ook zelf mogen schrijven). De achterliggende taal waar het heen wordt gecompileerd staat echter geen recursiviteit toe. Mbv een call graph zou je dat kunnen zien, wanneer een cycle ontstaat is er sprake van recursie. Echter, ik heb nog niet de juiste zoekterm gevonden om een algoritme te vinden dat mij kan zeggen of er wel of geen recursie is in functie-aanroepen. Kan iemand mij verder helpen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 januari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 14 januari 2008 Ik kan ook zo snel geen goede zoektermen vinden. Maar het komt er op neer dat je alle paden in je programma zult moeten afgaan (makkelijkst met een recursieve functie :)) om te kijken of er plaatsen voorkomen waar calls voorkomen naar functies waar je al eerder in dat pad bent geweest. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 januari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 15 januari 2008 ha, heb al iets gevonden dat werkt. Weet alleen de link even niet meer. Als ik m nog kan vinden, zal ik m wel even posten. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen