Ga naar inhoud

login formulier in vb

anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi, ik heb een login formulier gecreeerd voor een oracle database. de volgende code die ik gebruik zie je hieronder. het tweede formulier gaat open, maar krijg het niet voor elkaar om mijn login scherm te doen laten verdwijnen. het tweede formulier gaat wel open. Imports System.Data Imports Oracle.DataAccess.Client ' ODP.NET Oracle managed provider Imports Oracle.DataAccess.Types Public Class LoginForm Private Sub OK_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles OK.Click Dim username As String Dim password As String Dim ds As String username = UsernameTextBox.Text password = PasswordTextBox.Text ds = Cmbdatabase.Text Dim con As OracleConnection = New OracleConnection("Data Source=" & ds & ";" & "User Id=" & username & ";" & "Password=" & password & ";") ' VB Try con.Open() Dim cmd As OracleCommand = New OracleCommand cmd.CommandText = "SELECT username,password from dba_users" ' VB cmd.Connection = con Dim i As String = cmd.ExecuteScalar If i = "0" Then MsgBox("Unknown Username and Password") UsernameTextBox.Text = "" PasswordTextBox.Text = "" Else Dim f1 As New Form1 f1.Show() End If Catch ex As Exception MsgBox(ex.Message) End Try End Sub Private Sub Cancel_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Cancel.Click Me.Close() End Sub End Class
Link naar reactie
Je kan het formulier verbergen ... 'huidige formulier verbergen Me.Visible = False 'nieuw formulier openen Dim twee As New twee twee.Show() Wat je ook kan doen is gewoon het geen dat op je form moet komen laten generen met code... dan blijf je op dezelfde form werken. maar ... dit is iets wat ik zelf ook juist gevonden heb: [quote:39f340b4d5]Het probleem ligt niet bij de code, maar bij een standaart instelling binnen Visual Studio. Als je eens de properties van je project gaat opvragen, zie je bij het tabblad "Application" onderaan "Shutdown mode" staan. Deze staat standaard op "When startup form closes". Dit moet je verzetten naar "When last form closes". Anders sluit gans het programma af wanneer je het startup form sluit.[/quote:39f340b4d5]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...