anoniem Geplaatst: 22 november 2007 Delen Geplaatst: 22 november 2007 geachte forum lezer, ik ben allang in het bezit van een Technisch Analyse programma ( gekocht en alleen te runnen in Win98 omgeving,indien men gebruik wil maken van de bijgekochte teletekst hardware kaart,waarvan de koersen ingelezen worden.) Nu heb ik onlangs een 2e klein programma'tje gekocht (HSQuote),dat via internet koersen kan downloaden en die ik dan via een menu optie in het technisch analyse programma kan importeren Dit zijn altijd dezelfde handelingen/commando's,die ik per dag diverse keren wil uitvoeren om een actueel beeld van de koersgrafieken te hebben ( bv intraday) Nu is mijn vraag, kan dergelijke routine matige handelingen ook geautomatiseerd worden tot 1 handeling bv mbv hotkeys of eoa script. De volgende handelingen doe ik: in het TA programma de menuoptie selecteren: * koersen er verschijnt een keuze list venster * importeren er verschijnt een keuze list venster *keuze: importeren via fondsenlijst er verschijnt een invulbox (venster) met 2 variabelen: het 1e veld is de Directory,dat in het inputfield ingevuld moet worden bv D:\wswin\sys\ het 2e veld is het Input Formaat: in het veld word de filenaam ingevuld, die het inputformaat aanduid bv. HSQ dag Als beide ingevuld zijn,dan bevestigen met de OK button ( uiteraard is er ook steeds een annuleer button) vervolgens verschijnt er weer een invulbox/venster met 2 inputfields. het 1e veld is: Fondsenlijst: hier dient men de gewenste lijst in te vullen bv: D:wswin\sys\wall.lst aangezien zo'n lst niet te lang mag zijn,heb ik inmiddels wal,wal1 en wal2.lst, waardoor ik deze voorgaande procedure 3 maal moet herhalen om alles te importeren. het 2e veld is: Importbestand: hier dient men de filenaam aan te duiden, waar de koersen instaan, die het ander programma heeft aangemaakt bv: D:\wswin\sys\import.txt vervolgens weer bevestigen met de OK button er verschijnt nu een laatste venster met een overzicht van de fondsen van de aangeduide fondsenlijst van bv wal.lst. men kan hier voor selectieve fondsen kiezen,echter ik kies altijd de keuzebutton: Alles ( oftewel alle fondsen importeren) vervolgens de OK button activeren en het importeren wordt gestart. Ik heb vroeger wel geprogrammeerd,echter nu ik in de VUT ben,wil ik naar dit probleem wel eens zoeken naar een oplossing, echter hoe en waar. kunt u mij mischien adviseren ,of zoiets mogelijk is en waar ik mijn probleem/informatie kan verkrijgen bij voorbaat dank huub dreessen Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen