Ga naar inhoud

Do Loop met RS 232 wil maar niet goed gaan

anoniem

Aanbevolen berichten

Om communicatie via de compoort te realiseren mak ik gebruik van VB6. Met de opdracht mscomm1 moet dit mogelijk zijn. Na lang zoeken een voorbeeld Terminal VB6 code op de site van Microsoft gevonden. Na wat aanpassingen lukte het mij om te communiceren met de randapparatuur. Om data uit de randapparatuur te krijgen moet er gewerkt worden met vraag en antwoord. Wat uitleg: Om bepaalde data uit de randapparatuur te krijgen wordt er een vraag, de randapparatuur reageert en geeft via de RS232 antwoordt. Wanneer ik binnen het programma één enkele vraag stel ontvang ik de gewenste informatie. Wanneer ik gebruik maak van een Do Loop, om zo meerdere vragen achter elkaar naar de compoort te sturen, kan ik bijvoorbeeld met de muis (aanklikken "stoppen") dit niet stoppen en de Do Loop blijft in een lus oneindig door gaan. Wie heeft een idee hoe je binnen VB6 dit kunt voorkomen. Ik wil eigenlijk de Non Stop de Compoort benaderen met een vraag en toch het programma te kunnen beheren door verschillende opties aan of uit te zetten. Of om de communictatie via een enkel muis klik te stoppen.
Link naar reactie
Als je werkt met vraag en antwoord, kan het niet zo zijn dat je een aantal vragen wegstuurd zonder te kijken of je antwoord krijgt van de vorige vraag. Althans dat lijkt mij zo. Als je een do loop uitvoert zonder events af te vangen, kom je hier nooit uit. Gebruik dan in de do loop in ieder geval de volgende code Do DoEvents Loop Until Poll_complete Or Time_out Hierdoor worden de andere events ook afgevuurd en kan je reageren op bijv mousedown of onclick events. Jan Willem
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...