Ga naar inhoud

window openen via VBA

anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi ik zit met een probleem. Waarom anders hier posten :P In Ifix scada programma, zit VBA de bedoeling is om vanuit een Ifix applicatie op een knop te kunnen drukken en dat als je op deze knop druktdat een bepaald window opent. Dus maybe wat duidelijker, Ik heb 4 vensters openstaan met verschillende applicaties. Nu wil ik een scherm maken als voorbeeld, een plaatje van excel 1 van word 1 van outlook enz enz. Ik heb de programma's al geopend maar nu is t dus de bedoeling dat als je op een knop drukt in ifix dat dit bepaalde scherm op de voorgrond wordt gezet. Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen alvast bedankt, groeten, Patrick
Link naar reactie
  • 1 maand later...
[quote:909b908787="mmeuldijk"]je eerste form heet form1 als je dan een niewe form aan maakt dan heet het form2 in de button zet je de voldgende code form2.show groeten marcel[/quote:909b908787]En dat is precies niet de bedoeling volgens mij. [quote:909b908787="priknr1"] Ik heb 4 vensters openstaan met verschillende applicaties. Nu wil ik een scherm maken als voorbeeld, een plaatje van excel 1 van word 1 van outlook enz enz. Ik heb de programma's al geopend maar nu is t dus de bedoeling dat als je op een knop drukt in ifix dat dit bepaalde scherm op de voorgrond wordt gezet. [/quote:909b908787] Volgens mij wil TS dus vanuit VBA de vensters van Excel/Word/Outlook op de voorgrond hebben. Dat kan, maar dan zul je wel wat moeten programmeren :wink:. Gelukkig zijn er meer mensen die met dit vraagstuk te maken hebben gehad, en hoef je niet alles zelf te verzinnen. [url=http://www.everythingaccess.com/tutorials.asp?ID=Bring-an-external-application-window-to-the-foreground]Hier[/url] vind je een uitgebreide (Engelstalige) uitleg over hoe je een andere applicatie op de voorgrond krijgt. Knip-en-plak de code, en experimenteer er eens mee. Het is wel een tutorial voor Access VBA, maar VBA is (in dit geval) gewoon VBA, dus moet het in jouw applicatie ook werken. Succes.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...