anoniem Geplaatst: 31 oktober 2007 Delen Geplaatst: 31 oktober 2007 Ik heb een sheet van een willekeurige maand waarbij ik in de eerste kolom de dagen van de maand heb staan (1,2,3 etc). Nu wil ik in de tweede kolom de betreffende dagen afdrukken. Dus als ik bijvoorbeeld de sheet van oktober 2007 print dan berekent die netjes dat 31 dagen zijn, zet die dagen in kolom een maar hoe bereken ik nu in VBA dat 1 oktober een maandag was en 2 oktober een dinsdag? zodat ik die maandag, dinsdag, woensdag etc. in kolom twee kan laten zetten en zo mijn sheet weer iets completer maak. Iemand tips? :roll: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 31 oktober 2007 [quote:552aafce55="markPEDD"]Iemand tips? :roll:[/quote:552aafce55]Ik wilde een tip geven, maar de functie is zo klein, dat ik hem maar helemaal geef :wink: [code:1:552aafce55] Public Function BepaalWeekdag(ByVal datum As Date) As String If Not IsDate(datum) Then BepaalWeekdag = "Ongeldige invoer" Else BepaalWeekdag = WeekdayName(Weekday(datum, vbUseSystemDayOfWeek)) End If End Function [/code:1:552aafce55] Je moet dus een datum meegeven, en dan krijg je een string terug. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 6 november 2007 Ik snap niet wat je met VBA wilt. Dat doe je toch gewoon met de celopmaak? Als in A1 tot A31 1-10-07 t/m 31-10 07 staan, selecteer je die cellen, klikt rechts, kiest celopmaak, onderaan aangepast en geef formaat d Copieer de cellen naar de tweede kolom, of zet in B1 =A1 etc.. Selecteer deze cellen en geef als formaat dddd. In kolom A staat dan 1,2, etc. in kolom B maandag, dinsdag etc. Het kan nog eenvoudiger door in één kolom gewoon dddd d te gebruiken (voor maandag 1, dinsdag 2 etc.) of dddd* d waardoor de dagen links en de data rechts uitlijnen binnen dezelfde kolom. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen